dinsdag 12 april 2011

Keukenhof en andere wandelingen..

De afgelopen maand, heb ik toch maar de stap gemaakt naar de opvolger van De E-1 en E-3. Ik had de Olympus E-1 op marktplaats gezet, en was deze zo kwijt..

Zo had ik voor mezelf een valide reden om de nieuwe E-5 te kopen, de knoppen zijn iets veranderd van Plek. Het LCD display is een stuk groter, hoewel ik deze alleen gebruik om snel wat instellingen te wijzigen. Voor de rest voelt de E-5 net als de E-1 aan..... als een tank dus.
Volgens Foto MAGAZIN-Kamerabestenliste .. is de Olympus E-5 derde DSLR ooit.

ook volgde ik al een tijdje het blog van Robin Wong..


Mijn four/third lensen passen er allemaal op, alleen heb ik er nog één lens bijgekocht, de ZUIKO DIGITAL ED 12-60 mm 1:2,8-4,0 SWD.
Omgerekend een 24 - 120..


De afgelopen weken hebben we wat leuke wandelingen gemaakt o.a Amsterdam-centrum, strand en keukenhof, zodat ik de Camera wat kan leren kennen.
De E-620 heb ik aan Mandy moeten inleveren, deze gebruikt overigens dezelfde lensen die we al hebben waaronder twee zeer weinig wegende lensen.

De E-5 is een heerlijk stukje plezier, hieronder wat foto's
P3281910
Mandy op het strand van Callantsoog... met de E-620 in de hand.

P3281902
Waarschijnlijk uitwaaien..

P3191181
De Molen bij ons in 'Het Twiske' in de avond.

P3211481
Amsterdamse grachten..

P3211474
Amsterdamse grachten..


En afgelopen weekend de keukenhof..
Alles al weer heerlijk in bloei erg fraai.

P4102301

P4102231

P4102178

P4102157

P4102100

P4102060

P4102135


Zo kruipen de weken voorbij en komt 23 Mei alweer dichterbij, dan zitten we een week in de Ardennen.. en neem ik de camera weer mee. Het plezier is zo groot dat ik het vermoeden heb dat ik deze camera toch maar meesleep naar Florida. Zeker nu Mandy de E-620 heeft geconfisceerd ;-)

Met een goede strap weegt ie niks... ;-)

5 reacties:

Cynthia en Theo zei

Schitterende foto's Rick ,ik heb er wel niet zoveel verstand van want bij ons is Cynthia de fotograaf maar het ziet er goed uit.
Vast een fijne week straks in de Ardennen.

Mariska zei

Je kunt je afvragen waarom je met zulke mooie foto's nog naar Florida zou willen afreizen :)

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Leuk dat jullie weer mooie nieuwe kiekjes hebben geschoten.
Heerlijk, de 23e komt steeds dichterbij, lekker genieten in de Ardennen.

Groeten van Martin,Richard en Linda

Twinmom1995 zei

Wat een mooie foto's, het lijken wel ansichtkaarten.

Michael K.J. van Dijk zei

Zo, goeie camera zo aan de foto's te zien.
Groet Michael.

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.