zondag 11 september 2011

Dutch Oma Fly’s to Florida ;-)

De afgelopen maand is er weer heel veel gebeurd, ook vandaag nog, daarover later meer. Een paar weken geleden werd Mandy haar moeder 59 en wilde ons uitnodigen voor een lekker etentje.. maar wel bij onze vaste Japanner. Ik moest daarvoor reserveren, en buiten  dat we lekker gegeten hadden ging het natuurlijk ook over Florida, Orlando, Shoppen…

Oma Judy vroeg aan Mandy of ze ook Uggs wilde meenemen voor haar, waarop Mandy vertelde dat ze dit lastig vond qua maat. Dit soort uitgaven dan moet je toch zeker weten dat ze goed zitten, dan moet je ze toch echt zelf passen, spontaan kwakte Oma eruit dat ze dat wel wilde. Ze kon toch immers met Jasper mee, die komt toch ook de laatste week van jullie vakantie,  en dan ging dat passen vanzelf goed komen…

We keken elkaar even aan, tja waarom niet, heel vaak zegt Mandy in een Walmart, ‘als mijn moeder hier toch eens zou rondlopen ‘  .. Maar durf je wel te vliegen vroeg ik, de spanning om naar Orlando te kunnen overheerste … merkte ik. Nou geef je paspoort regel ik Esta, en daarna kijken we of het wel allemaal kan, want met Jasper vliegen betekend ook met United  en natuurlijk ook met de dezelfde vluchten dus op 17 Oktober en…. als het kan ook nog naast elkaar. En om het nog ingewikkelder te maken, op de retour vlucht van 25 Oktober, moet ik ons dan weer allemaal bij elkaar zien te krijgen..

Hmm zegt ze mijn Paspoort is wel verlopen, maar die kan ik maandag wel opnieuw aanvragen, en moet spoed laten vernieuwen..  Zo gezegd zo gedaan, twee dagen later krijg ik haar Paspoort nummer, ik  vraag de Esta aan, en… ze mag  in ieder geval komen. Daarna contact opnemen met United Airlines het probleem voorgelegd… en naar een paar uur  krijg ik een mail terug, the “Dutch Oma Fly’s to Orlando “… En dutch oma zit ook nog naast haar kleinzoon.. waar ze zich wel aan vast zal houden, hij is immers al veel dezelfde route gevlogen zegt ze..

Oma goes to 2  
Een krantenbericht zou er zo hebben uitgezien… denk ik.


Nu alle stoelen, en de juiste vluchten gelukt zijn bel ik haar op,  ze helemaal hyper… , na 2 1/2 dag in spanning te hebben gezeten, het gaat dus echt gebeuren. Opa jan stays Home..  maar zal ons volgen via skype en de blog. Een dag later verteld ze dat ze er niet van geslapen heeft.. Ik hoop maar niet dat dit zo blijft tot 17 Oktober, want dan komt ze krom-kapot aan.

Verder hebben het schema ook iets aangepast met veel meer vrije dagen, we gaan immers toch volgend jaar weer.  Met Oma en Jasper gaan we de Sea Screamer doen,  de Mickey's Not-So-Scary Halloween Party, een Airboat ride op de St Johns River, en ontbijt en Walking trail rond Celebration. En natuurlijk shoppen voor Oma en Jasper..

We hebben er heel veel zin in, en wat is het weer hier triest zeg, deze foto maakte ik gisteravond..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 
Het regende en donderde, bliksemde in de gedurende de avond..

Vanmorgen stond Jasper bij ons bed en klaagde over pijn in zijn voet, gisteravond tijdens een potje voetbal opgelopen. De voet was aardig dik,  dus …maar even langs de Eerste hulp Post. Daar werd Jasper zijn enkel bekeken, deze was ook flink gezwollen..
Na de foto’s bleek er toch een breuk in te zitten, en moest de voet in het gips.
Das balen, volgende week Maandag moeten we terug met Jasper, en als het gaat zoals ze verwachten, dat het gaat, plaatsen ze loopgips , dit zou dan +/- 4 weken blijven zitten.. Dan kan hij de vrijdag voordat hij naar Florida gaat weer lopen zonder krukken. Deze week is hem aangeraden niks te doen, de breuk zit netjes op elkaar, dan zal de rest periode met loopgips volstaan.

Best sneu voor Jasper, hij was met zijn rijlessen al een eind op dreef, daarbij is zijn school ook net begonnen, deze week mag hij eigenlijk helemaal niks, naar school kan dan weer volgende week, wanneer het loopgips geplaatst is.

Zo gaan de laatste weken allerminst saai voorbij…
Het volgende bericht zal uit Orlando komen

29 reacties:

Anita zei

Hé wat een leuke ontwikkelingen. Mandy's moeder mee naar Florida. Wat heeft ze trouwens nog een jonge moeder zeg! Wel gezellig voor Jasper.
Met ons gaat Toms moeder mee (die is wel een stuk ouder 83!) maar heeft er ook zo ontzettend veel zin. Zij is ooit 10 jaar geleden al eens met ons meegeweest.
Dat zal wel schrikken geweest zijn dat Jasper z'n voet in het gips moet en zal moeilijk zijn om niks te mogen doen. Heel veel sterkte en hopelijk is hij precies op tijd weer mobiel.
Nog even doorbijten dan is het zover voor jullie.

Hannie zei

Wat een pech, een gebroken voet zo voor de vakantie.
Wel leuk dat oma toch ook mee gaat.
Hopen dat het gips eraf is voor de reis begint.

Marja en Tony zei

Wat een leuke ontwikkeling en wat het nog leuker maakt is dat ze alsnog naast Jasper in het vliegtuig kan zitten, is toch wel fijn bij die lange reis!
En net als Anita vind ik dat Mandy een super jonge moeder heeft, maar ja, Mandy is natuurlijk zelf nog maar 35!!;-)
Balen van de voet van Jasper, maar goed rusten en dan is het allemaal weer oké als hij op vakantie mag!

2theUSA zei

Dat is leuk zo op het laatste moment, (schoon)moeder mee en alles goed kunnen regelen. Super om haar in het echt te laten zien, waar jullie altijd zo genieten. pas maar op dat ze niet besmet wordt door het virus ;-).
Balen voor Jasper, hopelijk hersteld de breuk zich snel.

Saskia zei

Hé wat gezellig, mijn moeder is ook 59 maar die zie ik nog niet zo 1 2 3 zonder mijn vader naar Florida vliegen. Stoer hoor!!
Jammer van Jasper, zorg maar dat hij zich houdt aan de voorgeschreven rust dan komt alles net voor de reis nog goed.
En voor jullie, dat gaat nu heel snel zeg, heerlijk.
Gr. Saskia

Jackie zei

Haaaaaaaaaaaaaai, heb jullie weer gevonden, was even de weg kwijt op internetland.....Allereerst beterschap voor Jasper.....en een dikke knuff voor hem xxx....

we wensen jullie een superrrrrrrrrrrrrrrrr heerlijke vakantie en veel liefs van
Jacky en Peter......

Michael K.J. van Dijk zei

Hahaha, deze situatie komt mij bekend voor. Oma hier, is inmiddels al aan haar 2e reis toe, want... verslaafd! Komende kerst mag ze weer mee. Leuk voor jullie oma/moeder/schoonmoeder en jullie natuurlijk. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Beterschap voor Jasper. Precies voor vertrek het gips eraf is natuurlijk een teken aan de wand. Het wordt een voorspoedig vetrek met veel mazzel en plezier. Let maar op.
ik zal jullie allen met veel plezier volgen

H(EL)EEN zei

Tjonge wat een leuk bericht over oma. Heel leuk dat ze mee wil en gaat. Das voor jullie ook wel heel bijzonder.
Jammer voor Jasper maar gelukkig heft hij wel wat om maar uit te kijken.

Mooie bliksem foto trouwens.

Twinmom1995 zei

Wat leuk dat oma mee gaat, altijd gezellig.
Wat vervelend voor Jasper dat hij zijn voet heeft gebroken maar gelukkig dat het gips er net af is voordat hij vertrekt.

Anoniem zei

Tjonge tjonge, er is even radiostilte geweest en dan gebeurt er weer van alles in huize Sunshine State. In de eerste plaats ontzettend vervelend dat Jasper in het gips zit, komt nooit gelegen zoiets, maar wel heel fijn dat het er af mag voordat hij met "granny" naar jullie toekomt. Je moet er niet aan denken in die hitte met een gipsvoet. En dan oma gezellig mee. Ik ben nu al heel benieuwd hoe ze dit allemaal gaat beleven. Nog even.........

Jan Judy zei

Nou zeg wat een lieve berichtjes voor Jasper hij verdient het ook zo,nou snel weer op de been kerel want Oma komt eraan en dan gaan we genieten.Judy

Cynthia en Theo zei

Zo gaan de weken snel om.
Nu maar hopen dat Jasper weer goed kan lopen voor de begeleiding van Oma.

Jacqueline zei

Oma en opa mee is bij ons ook vaste prik. Ze moeten er niet aan denken om niet mee te gaan.
Beterschap voor jullie zoon!

Yvonne en Rob zei

Geweldig dat "Oma" ook mee gaat. Fff een geregel maar het is je toch mooi gelukt. Jammer van de voet van Jasper, is toch altijd vervelend, maar voor de vakantie weer op "been"(voet) moet toch lukken?
Enne..... aftellen maar!
Groetjes uit het zonnige en warme Florida ;-)

Mariska zei

Kijk nu al uit naar jullie reis, helemaal nu oma ook aanhaakt. Hopelijk is Jasper tegen die tijd weer helemaal op de been, zodat oma op hem kan leunen en niet andersom :),
Gr Mariska

Unknown zei

Ha die Rick&Mandy
Ook jullie reisgezelschap wordt steeds groter net als die van ons eerst gaan we we met z'n vieren dan weer met z'n twee dan drie en nu dan toch maar vier.
Ik hoop voor Casper dat alles goed gaat en snel weer te been en voor Oma kan zorgen tijdens de reis.
Zal tegen Joke zeggen dat ze een paar Uggs moet laten staan voor OMA.
Nou verder wachten en nog eens wachten tot jullie mogen.
Voor ons gaat het nu opschieten.
We zien elkaar op de mini meating en misshien wel eerder.
Groet Gerrit&Joke

Donald Duck zei

Go Dutch Oma Go...

de brabertjes zei

heel leuk dat Oma mee gaat.
hopelijk gaat het gips eraf voor dat Jasper gaat want het is wel wat rotter als je gips hebt daar.
(kunnen we jammer genoeg over mee praten).
heel veel voor plezier nog en laat oma maar wel weer gaan slapen anders kan ze niet genieten in Orlando.

Ronald zei

Nu pas kom ik jullie blog tegen. Dat is dan wel weer een gemis van je niet aanmelden bij een forum. Maar goed, onwijs leuk dat "moeders" meegaat. Wij proberen al jaren mijn schoonouders mee te krijgen maar dat gaat niet lukken denk ik.

Ik hoop dat het gips er op tijd ad is, gips in die hitte is ook niet alles.

Het is nog heel ver maar alvast een hele fijne vakantie.

SasEs zei

Leuk te lezen dat oma ook mee gaat, gezellig.
Wat vervelend voor Jasper, da's pech hebben.
Hopen dat het snel geneest.
Nog 13 dagen spannend, en heel veel plezier, we gaan jullie volgen.

Gerrie zei

En nu maar hopen dat ze de juiste maat Uggs hebben, anders is het voor niets geweest :-). Grapje een mooie tijd zullen jullie zeker met elkaar beleven.
Hopen maar dat Jasper dan weer helemaal op de been is.

Succes met wachten, nog 13 lange dagen!
Ruwin en Gerrie
Ps coole foto van de bliksem

Jan Judy zei

PPHHFFFF dagen duren weken en weken duren maanden ik kan bijna niet meer wachten om metJasper te vertrekken naar dat mooie Florida,maandag even Jasper z'n pootje bekeken via skype echt vet zielig maar het gaat helemaal goed komen en anders zet ik hem gewoon op mijn koffer en rijden maar;geen ENKEL probleem,HIHI.
In mijn koffer zit al een klein kadootje voor onze Mandy,was bang het te vergeten door de stresss.
Wat heb ik er zin en wat zal het nu moeilijk zijn als Mandy en Rick al daar zijn en wat zal het geweldig zijn als Jasper en ik daar aankomen en ze even kan knuffen zal een hele ontlading worden,WHAHA.
Hoop niet dat Rick gelijk al met z'n camera klaar staat,want dat word dus helemaal niks.
Nee wacht liever tot ik mijn Uggs heb Rick staat altijd leuk,nou Mandy en Rick we zien elkaar snel voor de laatste bespreking;en iedereen bedankt voor de ontzettende lieve berichtjes:Oma Judy

Robert-Jan en Yvonne zei

Mooi geregeld zeg !! Erg leuk gedaan met die krant. Gaat weer rmooie trip worden, nu metmoma erbij !

Alex zei

Balen zeg voor Jasper. Hopelijk net op tijd weer " up and running "
En heel gezellig dat ( schoon ) moeders ook een weekje overkomt !

Sonja zei

Jan Judy is dus oma, begrijp ik, stoere tante en jong van hart, dat wordt een feest! Have fun everybody.

Michael K.J. van Dijk zei

Veilig aangekomen?

Anita zei

Een hele goede reis morgen en natuurlijk heel veel plezier.
Leuk vooruitzicht dat je we jullie de komende weken kunnen volgen.
Groetjes
Anita

Anoniem zei

Hoi Rick en Mandy,

Vandaag begint als het goed is jullie vakantie! Heel veel plezier gewenst en ik weer lekker mee genieten :-)

Jan Judy zei

Kijk op de klok nog ruim twee uur,dan zijn hier de lampjes uit en gaan we wachten op het eerste bericht van jullie,hele fijne vakantie lieverds en tot 17 oktober.
Mama en Papa

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.