vrijdag 30 september 2011

Dag 4: Relaxen en SeaWorld


CIMG2783 We komen langzaam in het ritme, rond de klok van 7:00 worden we wakker, lekker een bakkie koffie, de laptop aan … rustig aan opstarten.


We lezen de reacties… leuk!

Tegen een uur of 8 gaan we naar de Publix,  Mandy rijd, ze vind het ook een fijne auto,  we halen vers brood, en wat lekkers erop.  Daarna rijden we weer terug naar de villa, we hebben vandaag een relax dag, gewoon een beetje leuteren, alles mag niets moet .

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We blijven tot een uur of twee thuis, genieten van het mooie weer rond het zwembad. Het is fantastisch weer, met een boek, een plons, en een muziekje is dit ontspannend.

Tegen een uur of 12:00 vul ik twee kommetjes met ijs, Mandy krijgt die van haar terwijl ze lekker in het water dobbert..  even helemaal niets..



Twee uurtjes later gaan we  richting SeaWorld, we willen alleen wat shows zien, OLYMPUS DIGITAL CAMERA
we hebben een jaarkaart, dus is zo’n half dagje prima..

One Ocean hebben we nog niet gezien, en we willen even naar Clyde en Seamor..   dit voor mime speler..

En natuurlijk gewoon lekker rond wandelen, ik wil wat foto’s schieten van de zeeleeuwen en  vogels die daar zitten. 



OLYMPUS DIGITAL CAMERA
De bootjes bij binnen komst..

We wandelen op ons gemak naar de Zeeleeuwen, het valt me op dat het best wel warm is zeg, daar had ik bij zwembad niet zo’n erg in. Van mij mag het, ik heb dit liever dan regen..  Wanneer we bij de zeeleeuwen aankomen zien we ze bedelen..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Zo pakken ze mensen in… ze vragen de aandacht..

Het zijn dankbare fotomodellen, alleen ze luisteren voor geen meter, je moet dus een leuk foto moment zoeken, ze wachten echt niet op je..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ook de brigadier wil op de foto, hoewel hij er zwaar de pest in had.. vermoed ik.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 
Wie weet blijft er nog wel een vissie over….bij de les blijven dus..

De  Clyde and Seamore show gaat zo beginnen, we willen er zitten voordat de Mime speler er is. Stiekem vind ik hem het allerleukste ..
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vandaag was hij doldriest.. hij springt bij iemand op zijn electrisch karretje en neemt het stuur over.. hilariteit alom..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Maar dat hij iemand in water wil parkeren .. had ik nog niet eerder gezien.
De Show zelf is leuk, schip strand, schat wordt gevonden eind goed ….

Dan gaan we naar de vernieuwde show met de Orca’s, er zijn wat meer sprongen en een oude bekende doet ook weer wat actiever mee…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Indrukwekkend zoals hij daar ligt, het is veruit de grootste orca in Seaworld…
De show is best goed, het zal niet snel meer het niveau halen van voorheen met de trainers in het water. Maar we hebben er wel van genoten!!
Veel sprongen,  ik ben benieuwd naar de avondshow, dat kan vandaag niet, het park sluit al om 18:00 uur direct na de laatste One Ocean show. Voor de avondshow komen we deze vakantie nog terug.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Veel spektakel begeleid met mooie muziek, ook kleine orca’s worden groot..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Rond draaiende orca… publiek reageert hier altijd op…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Drie op rij, en mooi tegelijk, prachtig, ik denk altijd bij dit soort shows.. hoe leren ze die beesten al die kunsten.. Ook bij de Clyde and Seamore show … dat zit ook zo mooi in elkaar. Daar doe ik dan even mijn petje voor af..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Wanneer de show is afgelopen, sluit het park, we moeten dus naar de uitgang.
Op de terug weg, neem ik nog foto’s van deze bootjes, ik had bijna een Tarpon Springs gevoel.. Mooi hoe SeaWorld de sfeer aanbrengt in het park.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 
Het is niet zo druk op de parkeerplaats, we rijden best vlot van het terrein af, en landen bij TGI op een steenworp afstand van SeaWorld.
We nemen allebei Jack Daniels Spareribs, en wat waren ze weer lekker, tegen een uur 8 zijn we weer thuis, ik zoek wat foto’s uit, Mandy ligt languit op de bank met der Ipad, te lezen.. Zo is er weer een zeer geslaagde vakantie dag voorbij..

Tot morgen..  dat wordt  een bezoek aan Epcot.

25 reacties:

Pieter en Petra zei

Whoohoo, Mandy 'behind the wheel', geweldig !

Seaworld blijft echt de fotografie-spot bij uitstek vindt ik nog steeds ;-)

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"

Alex zei

Lekker om de dag te beginnen met wat leuteren. Niets moet, alles mag. Foto's zijn weer prachtig. Geniet ervan !

de brabertjes zei

wat een fantastische vakantie dag weer.
het blijft ongelooflijk wat ze die orka`s kunnen leren.
wij hebben ook erg genoten van de shows afgelopen zomer.
wat een mooie foto`s ook daaar krijg je niet genoeg van in Seaworld.

geniet van epcot en wij lezen hier heel jaloers mee.

Jackie zei

wat een indrukwekkende dieren, die orka's toch zijn he...en zo een dagje luieren is ook heerlijk toch......we genieten weer heerlijk mee hier.....

b.t.w. als alles meezit ga ik van 8 tot 15 oktober een weekje naar Nick, Toronto.....:-))
vandaag komen vrienden gourmetten en boeken we samen 4 dagen Berlijn in december......;_))

Anoniem zei

Wat een super dag. Beetje relaxen in en rond het zwembad. Rustig rondkuieren in Sea World en af en toe een showtje zien en tot slot nog even lekker eten.
Volgens mij hebben jullie vakantie.

Saskia zei

Vandaag SeaWorld, morgen EPCOT.....ik moet even een traan wegpinken. Heerlijk, jullie genieten ervan en terecht.
Tot morgen,
Have Fun!!
Saskia

Anita zei

Wij zorgen er altijd voor om vóór de mime speler in het stadion te zitten om hem te kunnen bekijken.
Hij is echt geweldig.
Wat een fantastische dag met super foto's.
Groetjes
Anita

Anoniem zei

Over anderhalve week kan ik zelf One Ocean gaan bewonderen. Ik ben benieuwd!

Jan Judy zei

Goede morgen FLORIDA,met wel twee HEEEEL bijzondere gasten die echt weten wat genieten is.
Wat is dat SEAWorld prachtig zeg en wat een prachtige foto's jullie hebben weer een echte vakantie dag gehad,die foto van Mandy in het zwembad is helemaal TOPPIE en ik kan bijna niet wachten tot ik bij jullie ben,misschien krijg ik ook wel zo'n lekker ijsje van rick.
Nou maak er weer een geweldige dag van in epcot en we kijken weer uit naar morgen ;liefs Mama en Papa.

2theusa/Christa zei

Wauw, echt prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Zo is het voor ons ook echt genieten.
Groet Christa

Thrilliej050 zei

Heerlijk om te lezen!!! jullie hebben tot dusver al een geweldige tijd!
Wij moeten nog een klein maandje geduld hebben en dan kunnen wij ook feestvieren!

nog heel veel plezier in sunshine state :)

Tiana zei

Nou, jullie vermaken zich wel! Have fun!

Karla zei

Mooie foto's weer :)

Michel en Cariene zei

Wat een heerlijk dagje genieten weer.

Donald Duck zei

Mooi verslag van een geslaagde dag

Anoniem zei

Jullie hebben net zo als ook van die heerlijke super dagen geniet ervan gr Gerrit peter en joke

Demelza & Finch zei

Wat een prachtige foto's en het is ZOOOO leuk
om het telezen!

Yvonne en Rob zei

Altijd weer indrukwekkend sea world, die orka's zijn prachtig, de show is ook fantastisch.
Veel plezier,

Sonja zei

Mooie foto's en weer een heerlijk verslag Rick.
Deze mime speler heb ik nog niet gezien, maar hij was duidelijk erg grappig. Enjoy!

Ronald zei

Lekker zo'n ochtend in het water en bij de villa hangen. Seaworld blijft fantastisch, bij ons nr 1 park.
Maar 1 ding wil ik recht zetten, de brigadier wil helemaal niet op de foto (haha)

De avondshow moet je echt niet overslaan, die is geweldig.

Veel plezier en geniet van het weer, dat doen we hier ook.

Gr. Ronald

Twinmom1995 zei

Het zijn weer erg prachtige foto's.

roberto zei

Hallo jullie tweetjes,

Het spijt me dat het zo lang geduurd heeft eerdat ik hier een reactie heb kunnen posten, maar ik heb het zo druk met school dat ik niet eerder jullie belevenissen heb kunnen volgen.

Nu ben ik echter helemaal bijgelezen! wat hebben jullie er al 4 leuke dagen opzitten!!

Herinneren jullie ons gesprek nog over Discovery Cove nog bij onze eerste ontmoeting op de luchthaven? Ik kreeg kippenvel toen ik over jullie dag las! Mandy die over haar vrees heen was, die prachtige foto's, .... Ik ben zo blij voor jullie!

Ook een zwaar compliment over jullie foto's! ze zijn prachtig !!!

Tot de volgende update !!

Tj3travel zei

Weer heel mooie foto's! Hopelijk hebben wij ook zo'n geluk met mijn nieuw fototoestel. Zag er idd niet zo druk uit.

Robert-Jan en Yvonne zei

Altijd geweldig, Seaworld. Mime speler vinden wij ook altijd geweldig ;-) ! En Shamu show blijft bijzonder, altijd !

the Hattink family zei

Wat een leuke blog en die foto's....prachtig!
Wat voor camera heb je, als ik vragen mag?

Geniet er voorlopig nog van, dan genieten wij mee.

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.