zaterdag 8 oktober 2011

Dag 12: Segway + Brevard Zoo Melbourne

We hebben de wekker gezet, en deze gaat af rond half zeven in de ochtend..
Het doel is vandaag een Segway Tour van 80 minuten bij Cocoa Beach, we hebben een afspraak om kwart voor negen… Het is ongeveer anderhalf uur rijden, we gaan dus meteen uit bed, zetten een pot koffie, springen onder de douche.. en rond tien voor half acht rijden we richting Cocoa Beach..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
We kunnen nog de keuze maken Miami of Daytona Beach maar dat doen we niet, het is nog schemer, we rijden door naar Cocoa Beach. We zijn tegen kwart voor negen bij het Hilton Hotel, daar hebben we afgesproken. De vriendelijke dame van de receptie, vraagt ons even plaats te nemen in de luxe bank. Hij… Raymond zal zo wel komen, na twintig minuten is hij er nog niet, en ik vraag of ze hem even wil bellen.. na drie keer bellen komt hij even om om kwart voor tien aan..

Ik had er een beetje de klere in, de Segway’s worden klaar gezet na wat vage excuses over het te laat zijn, ik vertel hem dat we al eerder op een Segway hebben gestaan, hij verteld dat we een private tour hebben, we zijn de enige vandaag. Ik denk dat hij om negen uur nog de hoop had op meer mensen , dan gaan we op weg.

Alan Sheppard parkPrivate tour
Mijn slechte humeur vertrekt bij het rijden van de Segway, we hebben vakantie, en dit is best fun. We rijden een route door Cocoa en komen ook op de Boardwalk bij het strand.

Private tour1
Daar maakt Raymond even een foto van ons, met op de achtergrond de zee, hier zijn we op de helft en rusten we even uit. Het segwayen is niet vermoeiend maar als je 40 minuten op de Segway staat wil je ook wel even je benen strekken, en even lopen.

Private tour2Na een tijdje gaan we weer op weg, en terwijl Mandy weg scheurt maak ik nog even snel een foto, we begonnen de rit met wat spetters en soms een beetje regen, gedurende de rit wordt het droog en laat het zonnetje zich lekker zien..

Op dat moment ben ik het uurtje wachten op de Ei”%@^# allang vergeten..

De rit maakt veel goed, al is dit voor ons wel heel bekend terrein..!!


ron jon
Zeker als  we ineens bij Ron Jon voor de deur staan, of we er ook even naar binnen willen.. Nee dat willen we niet.  We scheuren nog wat rond niet duidelijk is waarheen. Dan gaan we terug naar het hotel de 80 minuten zitten erop.


OLYMPUS DIGITAL CAMERAWe nemen afscheid van Raymond, wij rijden richting Melbourne maar de Zoo, vlakbij de ingang van Brevard Zoo zit een Denny’s daar gaan we ontbijten.

Het ontbijt is genoeg voor de hele week, we kunnen we er weer tegen. Parkeren is gratis bij de zoo, we zoeken een plekje, het is best druk op de parkeerplaats, maar we vinden een mooie plek voor de Nissan, die deze rit wel vreemd doet. 


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Binnen is het gezellig druk, er zijn veel locals,  er is veel te zien. Helaas is een giraffe bezig Mandy te versieren, en ze gaat er nog op in ook. Dan ben  ik natuurlijk kansloos, het enige wat ik kan doen is het vastleggen als bewijs voor later..

Wel is het een heel leuk gezicht, de giraffe die zo hoog komt, en om aandacht vraagt..

Later bleek dat je voer kon kopen, dus dat versieren zal wel loslopen… denk ik.

We lopen langs de vogels, altijd heel erg leuk, zeker de grote gekleurde Pino,s ;-)OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA 
Een Hyacinth Macaw probeert mij te verleiden..  wat ook goed lukt met bekken trekken.
Ze hebben de ruimte hier, het is een dierentuin met allemaal loops. Dat houd in dat je een land inloopt bijvoorbeeld Afrika, en uiteindelijk weer uitkomt bij het begin van dit land, voordat je weer verder gaat naar een nieuw land,  je loopt dus geen standaard rondje.. in een keer, maar een  soort Ikea.. zo zie je alles,  wel erg leuk gedaan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ze hebben hier ook een soort Lori Landing, voor 1 dollar koop je een beker nectar, en voor je het weet heb je allemaal vrienden voor het leven. Het is erg leuk,  de kosten van 1 dollar voor de bekertjes is heel goedkoop. We doen dit nog een keer.. omdat het zo leuk is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 
Een White Crested Turaco loopt de hele tijd nieuwsgierig achter mij aan, als ik op de grond zit komt ie heel dichtbij, maar niet op mijn hand, maar wel mijn hand aanrakend. Heel zachtjes maakt hij contact met zijn snavel.. Dan springt hij weer weg komt weer terug.. na een tijdje vind hij het genoeg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Red Tailed Hawk…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Zo vermaken we ons heerlijk bij de vogels, en de vlinders, deze zijn snel weg, wel bleef er één zitten voor de foto, ik had alleen geen macro-lens mee.. jammer want foto momenten genoeg van de vlinders..

Alles is hier netjes geregeld, we lopen rustig verder, en als we bij restaurant komen koop ik een koud flesje cola uit de automaat. We checken hier de menu prijsjes voor het eten, nou dat is gewoon goedkoop te noemen.. 5 a 6 dollar voor complete menu’s in een Dierentuin.. dat valt reuze mee. Wij hebben echter nog geen honger..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Zelfs de wilde oei oei vogel kreeg ik voor de camera…

We lopen zo langs alle dieren van Alligator tot Tapir, wat heel aandoenlijk was dat we in  de kinderboerderij kwamen en daar kinderen bij de Lama’s zagen zitten en een verzorger met een gitaar in de hand engelse kinderliedjes zong… Dat zag er zo lief uit..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Daarna gaan we naar de uitgang, het was weer een leuke dag, we stappen in de auto richting Orlando. De Nissan krijgt onderweg weer kuren, een ratelend geluid bij het stuurhuis. Ik rij naar Alamo op MCO Airport, en na een inspectie zegt de heer alle spullen uit de auto te halen en dat ik een andere moet ophalen. Ik krijg een bonnetje in mijn handen gedrukt, en hij wijst de richting waar we naar toe moeten. Doe vooral rustig aan vergeet niets je hebt alle tijd meld hij.

Dit doen we en als we alles hebben, lopen we naar de booth, daar meld ik me bij een andere heer. Op zijn vraag of hij me kon helpen vertelde ik het hele verhaal. Ik geef hem het bonnetje en hij gaat het fixen… Vijf minuten later rijden op weg naar huis.. met weer een andere auto…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Een Ford Expedition …

Wanneer we thuiskomen maak ik een afspraak bij de Braziliaan..
We mogen om 8 uur komen, voor de rest luieren we wat, tegen kwart voor zeven kleden we ons om. Het Restaurant Nelore Churrascaria zit in Winter Park das niet naast de deur, dus we stappen kwart over zeven in de auto, en staan tegen achten op het parkeer terrein vlakbij. We betalen hier 5 dollar…

CIMG2892Het ligt in een nette wijk,  wanneer we binnen komen worden we netjes begroet, en naar ons tafeltje geleid. Het principe is precies als Texas de Brasil, je draait je plaatje naar groen en de mannen met de spies stoppen bij je tafel. Wanneer je niets wilt draai je hem naar rood… doe je dit niet blijven ze je vlees aanbieden ..

We hebben hier prima gegeten, en tegen halftien vertrekken we weer naar huis. Ik maak het blog af, Mandy zit nog wat op de Ipad…
Nu gaat bij ons langzaam het licht uit. Een vroege start, nog laat thuis… morgen doen we even helemaal niets … denken we..

Tot morgen.

22 reacties:

Pieter en Petra zei

Potverdriedubbeltjes, dan had ik toch mee moeten gaan met jullie. (Petra had wel op de autos gepast)

En ook jullie hebben nu een Expedition, past 'ie eigenlijk wel op de oprit ;-)

Groetjes,
PenPe

Sunshineman zei

Leuk dat jullie op plaatsen komen waar ik nog niet eerder van had gehoord. Goeie tips dus ;-) De giraffes in Brevard Zoo lieten zich bij mijn bezoek totaal niet zien (vroeg aan een medewerkster of ze er echt wel waren...), dus leuk dat dat bij jullie wel het geval was, inclusief versierpoging. Geniet ze nog!

Alex zei

Weer geweldige foto's. Jammer dat de landing van de oei oei vogel niet vastligt op de gevoelige plaat :)
Wat is dat toch deze vakantie met iedereen met de auto's. Ook jullie hebben nu weer een andere, wel een gave !

Yvonne en Rob zei

Wel gaaf op zo'n Segway, jammer van die ei... die te laat kwam. Brevard Zoo zijn wij nog nooit geweest, goeie tip. Je foto's zijn weer prachtig hoor.
Wat een geluk dat je nog door kon rijden naar Alamo, voor het zelfde geld kun je ineens niet meer verder. Wel goed dat je weer zo'n mooie "bak" mee krijgt.
Nelore Churrascaria lijkt mij ook wel wat om volgend jaar eens te bezoeken, die ga ik onthouden ;-)
Morgen een daagje rust, Relax!

Twinmom1995 zei

Morgen echt een relax dag? We zullen het zien.
Vandaag was in ieder geval weer een super dag.
Brevard Zoo lijkt ons ook wel een keer wat.

Anoniem zei

Leuke foto's van ervaren segway rijders. Lijkt me enorm leuk als je zo op kunt stappen en weg kunt rijden.
En man man man wat maak je toch geweldige foto's. De dieren uit de Zoo staan er zo haarscherp op. Ook de vlinder. Een feestje om naar te kijken.
En ik ben benieuwd of het jullie lukt om een hele dag niets te doen.

Marja en Tony zei

Hee...ik dacht dat jullie "off the road" gingen rijden?
Maakt niet uit hoor, een tour is altijd zalig, vooral langs het strand!
Mooie foto's, zeker weer gemaakt met je wegwerp cameraatje ;-)
En dan morgen niks doen Yeh Wright...

2theusa/Christa zei

Wat een leuke, afwisselende dag. De foto's zijn weer haarscherp!
Op verschillende blogs heb ik al autoproblemen voorbij zien komen, hopelijk is het voor jullie nu weer opgelost.

Teleton zei

Weer helemaal b(l)ij gelezen over het grote genieten. DAt lukt prima!

monique zei

fantastische foto's van een mooie dag!
Ik had wel even een binnenpretje bij het zien van de foto's. Moest even aan vroeger denken toen we nog gewoon naar Artis gingen... Weten jullie nog? Dat RIck alle bordjes gingen voorlezen en dat Michel het ging filmen? Bewijs hier in huis! Ik zal maar niet vertellen over de draaimolen....

Anita zei

Is zo'n Segway niet zonder gids te huren? Jullie zijn inmiddels al zo bedreven. Wel een leuke foto van jullie samen voor het strand.
Die kinderboerderij is leuk zeg met die lama's.
En een nieuw restaurant voor op ons lijstje, yeah.
Succes met niks doen,
groetjes
Anita

Jan Judy zei

Wat een heerlijk begin van de dag om jullie zo te zien genieten,jammer dat Mandy niet even een foto heeft gemaakt van Rick z'n gezicht tijdens het wachten op die gast;maar volgens ons heeft hij het dubbel en dwars goed gemaakt.
Prachtige foto's kunnen zo in het ANWB blad,het zou ons niet verbazen om Mandy zo te zien crossen naar de zaak we denken dat je nu wel om bent geen fiets maar een segway,geweldig.
Wat zijn de foto's van de dieren weer goed gelukt prachtige kleuren en dat het daar allemaal maar los rond loopt en vliegt maakt het allemaal zo bijzonder dit is genieten voor mens en dier.Wel sneu dat jullie pech hadden met de auto en dat jullie het nu met zo'n kleintje moeten doen,hoop wel dat Jaser en ik erbij in kunnenik ga me opmaken voor mijn laatste werkdag en wensen jullie een hele fijne rustdag,knuffels vanuit regenachtig Bolsward.

Tiana zei

Jullie hebben weer een topdag gehad. Jammer dat je voor niets zo vroeg je bed uit moest... Brevard Zoo ziet er erg leuk uit! Succes met de rustdag ;-)

Saskia zei

Enorm irritant als je zelf op tijd bent en dan moet wachten...lekker commercieel ook!!

Maar het was het waard zo te lezen. Leuke tip deze dierentuin, nooit van gehoord maar wij hebben dan ook een flinke achterstand op jullie in te lopen qua Florida kennis hahaha, moeten we maar vaker gaan toch!

Succes met relaxen morgen, dat klinkt makkelijker dan dat het is.....

Have Fun!!
Saskia

pumi1000 zei

Ziet er allemaal weer erg leuk uit. Zo'n segway tour klink erg leuk!!

Ronald zei

Leuk zo'n tour door Cocoa. Ik heb dat nog niet eerder gezien in Cocoa. Jammer dat Raymond niet op tijd was, mooie reclame.

De Zoo ziet er ook leuk uit, staat ook weer op ons lijstje.

Jammer dat jullie de auto weer om moesten ruilen. Ik weet niet of dat altijd al was maar je leest de laatste tijd wel vaker dat de auto's omgeruild moet worden ivm problemen. Maar gelukkig zijn ze er niet moeilijk in.
Ik heb na afgelopen vakantie een klein "briefje" naar Alamo gestuurd ivm omruilen van de auto na storing en toen kregen we vouchers voor 3 dagen gratis autohuur. Het is het proberen waard.

Have fun.

Gr. Ronald

Donald Duck zei

Jullie vermaken je wel zo te zien

SasEs zei

We hebben weer genoten van jullie avontuur vandaag, ga zo door. Heerlijk.

marijke8 zei

Ik kom een keer langs voor een cursus fotografie. Wat een geweldige foto's

marijke8

Michel en Cariene zei

Leuk de Zoo,heb het meteen op ons to do lijstje gezet.

Mooie foto's ook weer !

Bjørn en Anja zei

Weten niet wat er eerst fout ging maar het plaatsen lukt ineens (de test mag je verwijderen ;-))
Wat een mooie foto's zeg (je zal een mooie lens hebben...) we blijven jullie volgen en hopen dat de reacties nu wel zichtbaar worden.Wij duimen voor beter weer!

Robert-Jan en Yvonne zei

Wat een gast zeg, de tip zal vast matig geweest zijn !

Hele leuke Zoo zeg, gaat ook oms lijstje op, zeker voor de Hyacinth Macaw (favoriete vogel van mijn zoon), de Lori's (vinden we altijd geweldig) en natuurlijk de lama's ! Echt iets voor ons !

Ik vind dat jullie er qua auto een stuk op vooruit zijn gegaan, uiterlijk dan ;-) ! Dat steakhouse hebben wij afgelopen kerst gegeten. Prachtige locatie, mooie wijk. Was wel verder weg dan we dachten, en vond het sfeertje een stuk minder dan Texas de Brasil. Vlees was wel prima !

Have fun weer !

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.