woensdag 26 oktober 2011

Dag 30: Vertrek uit Orlando - Dag 31: Weer thuis

We worden allemaal tegen een uur of acht wakker, en ontbijten wat, de restjes gaan op.
De koffers komen te voorschijn, het inpakken begint, ik zoek in de laden, en rond de pool, naar mogelijk vergeten spullen..  Tegen 10:00 uur zijn we zo goed als klaar, het inpakken lijkt wel routine. We zetten nog een laatste bak koffie, daarna ga ik de koffers in de auto laden, de derde stoelrij gaat plat… Wanneer ik de eerste vijf  koffers achterin plaats, verbaas ik me pas echt over hoe groot de Expedition EL is, de koffers vallen in het niet, in de laadruimte.

koffers2 
Het is een hele fijne auto voor de grote afstanden, zoeft over de weg, met zijn lengte van 5.62m was inparkeren soms bij een drukke outlet een paar keer steken, ik zou hem zo weer nemen.

Carrental Wanneer we alles nog één keer hebben gechecked in het huis, gaat het alarm erop, de sleutel doe ik terug in de lockbox, de rit gaat naar MCO Airport.

Wanneer ik The Abbey af rij, gaat het alarmsignaal dat de tank nog 50 Miles aan brandstof heeft.. Wanneer ik wat gas geef loopt dit hard terug… Hmm MCO is 27 Miles, dus op de I4 lekker de cruisecontrol aan, en gewoon mee tuffen met het verkeer.. 


We rijden richting de rental return, ik hou uiteindelijk nog 13 miles over…  Op mijn bon staat return empty.. nou das niet helemaal gelukt, maar er zit nog minder dan een gallon in..

Het inleveren gaat vlot, op het bonnetje welke ik krijg ( en altijd goed bewaar ) staat het  netjes op 0 alles is prepaid, goed bezig, er staat een medewerker klaar om de koffers op een kar te laden, en vraagt of hij de koffers moet brengen..

Ach waarom niet, hij maakt van de koffers een nette stapel, en kletst over zijn bestaan hier in Florida.. Hij is een ex legerveteraan, uit de UK, woont nu 5 jaar in Orlando, een gave kop, machtig accent en zeer vrolijk.  Hij brengt de koffers helemaal naar de incheck-bali, er is een rij, de veteraan mompelt wat tegen een dame van Continental, deze wenkt naar ons, we zijn direct aan de beurt. Ik krijg een knipoog van de veteraan, hij zet de koffers op de band, ik geef hem 10 dollar, en een brede grijns op zijn gezicht is mijn kado.

Ik had de tickets al uitgeprint bij een UPS Store, dus ook het inboeken was zo klaar, we krijgen nog wel een print dat we de koffers hebben ingeleverd en dat ze zijn doorgelabeld
naar Amsterdam. Dan is het 12:00u, we moeten inchecken rond 12:50u , we besluiten om meteen door de Douane te gaan. Schoenen uit, de laptop en Ipad los van elkaar in de scanner… nog geen kwartier later zijn we er al doorheen, dus stel ik voor om bij Wendy’s een kipburger te halen, dit redden we wel. Nog geen 10 min later eten we deze op.. we hebben hier nog 20 minuten voor, goeie timing ;-)

Het boarden gaat redelijk vlot, en met wat vertraging gaan we op weg naar Newark, de vlucht gaat prima en zonder luchtzakken… tegen 16:00u landen we, en tegen 16:30u haal ik voor ons allemaal een Bourbon Chicken, dan weet ik zeker dat we goed eten.
Het gaat er weer prima in, we lopen hier nog even rond, genieten van Skyline, dan moeten we alweer boarden.. het is 17:30u. Wanneer we op de startbaan zijn, moeten we een tijdje wachten, pas na een halfuur begint de reis naar huis.

Ook deze vlucht gaat voorspoedig.. We landen kwart over zeven, het eerste SMS-je is van Pieter en Petra.. ( welcome Home ),  de koffers komen na wat wachten aan op de lopende band, deze hebben we tegen acht uur in de hand, de Douane heeft geen oog voor ons,  de taxi wacht al op de afgesproken plek. Nog geen halfuur later zijn we weer thuis in Amsterdam, we zetten de eerste koffie, tegen half tien gaat Oma naar Bolsward. Wij halen Diesel op van de logeerboerderij, en die springt weer over ons heen..

Diesel uitgeteld

Niet veel later is hij compleet uitgeteld, Mandy gaat boodschappen halen, en tegen 12:00 eten we wat. Even voor 13:00u gaan we drie uurtjes naar bed, we zetten de wekker, we donderen alledrie zo in slaap. De wekker gaat alweer snel, we moeten er echt uit.. anders komen we niet in het ritme..

We ruimen de koffers verder uit,  in de avond mogen we kiezen.. boerenkool met worst of opgebakken aardappeltjes met Salade en Kipfilet, de keuze is snel gemaakt, de overgang Blooming Onion  naar boerenkool is iets te groot.

In de avond lukt het me om de foto’s van Bush Gardens uit het geheugen van de Casio te krijgen, en van Ruwin en Gerrie kregen we ook nog mega leuke foto’s toe gemaild waarvoor dank.
Mandy had zo’n leuke nieuwe vriend in Bush…

MandyMandy1
Machtige Walibi…

Mandy5
Met zijn pootjes leunt hij op haar handen, en pakt Mandy helemaal in..
Ik denk dat hij zomaar vijf minuten zat te eten bij haar, quality time voor beiden ;-)

RickMandy3
Uiteindelijk wilde hij van mij ook wat aannemen…

van  Lori Landing kregen we deze leuke foto van Ruwin gemaild..
Mandy4

Door de foto’s krijgen we weer de bevestiging hoe we op ons plaats zijn in Florida tijdens vakanties..   We zijn hier graag,  wat kun je toch veel doen op een dag, en toch ook relaxed. Het eten kan je goed doen, je hoeft echt niet elke dag hamburgers en friet, sterker nog  ik bestelde meestal een loaded Baked Patato zonder room, en restaurants als Crave, Kobe, Olive Garden, Cracker Barrel,  Outback etc zijn gewoon meer dan goed. Ik denk dat je ons best drie a vier keer per week bij Cracker Barrel kunt neer zetten , daar kun je gezond eten, de Fried Apple en Coleslaw.. hmm  en het is nog goedkoop ook. Alleen wil je ook variatie.. maar het kan zeker..

We kijken terug op een heerlijke vakantie met als bonus Jasper nog één keer mee.
Oma heeft het geweldig gehad…!!

Hoogte punten waren voor ons, de komst van Jasper en Oma,  Discovery Cove, zwemmen met Manatees, het Kano varen bij Wekiwa Springs… ach het is te veel om op te noemen, want elke dag was een feestje…

Ik moet iedereen van Oma bedanken voor de leuke en warme reacties, wij bedanken ook iedereen voor de reacties..  De vermoeidheid slaat hier weer een beetje toe, we gaan nog even lekker op de bank na kletsen over de vakantie.. en dan naar bed.

De aankomende vakantie is in April, weer Florida… daar gaan weer naar uitkijken, maar niet te snel eerst nog lang nagenieten van deze vakantie.


Groetjes Rick, Mandy, Jasper en Oma.

32 reacties:

Ronald, Monique, Lisa en Jasper zei

Wat jammer dat jullie vakantie alweer voorbij is. Wat hebben wij genoten van jullie verhalen.
Bedankt dat we mee mochten lezen!
Groeten,
Ronald, Monique, Lisa en Jasper

Marja en Tony zei

En jullie zitten weer in Holland, gelukkig treffen jullie het vandaag met het weer!
Wat was dat weer een heerlijke tijd en wat zullen jullie daar nog lang met z'n allen over na praten.
Aftellen naar April, een heerlijk vooruitzicht!

Bedankt voor wederom een leuke tijd!
Groetjes Marja

Robert-Jan en Yvonne zei

Welkom terug ! Weer een geweldige vakantie, met veel bijzondere momenten, nieuwe dingen uitgeprobeerd en ook og oma en Jasper op bezoek ! Top dus !

Hoop dat de jetlag snel voorbij is en dan gaan we alvast weer rustig aan jullie volgende trip denken ;-) ! Enne, heeft uitprinten boardingpassen ook echt nut ? Die krijg je vlg mij in de US altijd gewoon bij koffers afgeven. Als je nou zonder bagage reist, dan wel denk ik.

de brabertjes zei

welkom thuis in het koude kikkerlandje.
wat een geweldige vakantie hebben jullie weer gehad en we hebben weer erg genoten van jullie verhalen.
juliie zullen voorlopig nog wel niet uitgepraat zijn en zeker oma niet.
nu lekker nagenieten en alvast voor genieten voor april.
groetjes de brabertjes

2theusa/Christa zei

Een heerlijke vakantie om op terug te kijken, wij hebben met plezier jullie mmegelezen.
groeten Harm en christa

Yvonne en Rob zei

Welkom thuis weer. Ja aan alles komt end, jammer eigenlijk. Jullie hebben in ieder geval wel een waanzinnige vakantie gehad. Wij zien Florida ook een beetje als ons tweede huis, je kunt je draai daar goed vinden en het is gewoon heerlijk om daar vakantie te vieren.
Succes met de Jetlag! We houden april in de gaten.

Alfons, Mirijam en Manon zei

Fijn dat jullie de oversteek weer goed hebben doorstaan. Nu nog de jetlag wegwerken, en wennen aan de temperatuur.brr

Jackie zei

Welkom thuis en Dieseltje zal weer gelukkig zijn, de hele bende weer bij elkaar.....Lekker nagenieten nu...wetende dat de volgende Florida-rit al weer in het verschiet ligt.....
Tja, vanaf vandaag ga ik mijn ochtendritme veranderen....

tot gauw
xx Jacky

Saskia zei

Welkom thuis!! Jullie kunnen weer terug kijken op een prachtige vakantie. Wat hebben jullie super dingen ondernomen, daar halen wij dan weer wat tips uit. Dank daarvoor.
Tot de volgende reis of op het Forum en wie weet wel op de mini-meeting in Nederland.

Gr. Saskia

Michel en Cariene zei

Welkom terug na een weer super vakantie.Bedankt dat we weer mochten mee lezen en ik kijk nu al uit naar de volgende blog.

Bjorn en Anja zei

Welkom thuis en wij kijken er naar uit om jullie volgende blog te gaan lezen. Maar zoals gezegt eerst nog nagenieten van deze vakantie.

Karla zei

Het zit er al weer op, jammer. Ik vond het erg leuk om mee te lezen vooral de stukjes van oma waren erg leuk. Bedankt weer.

Aggie zei

Jullie zijn alweer thuis!!! Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad, met als toetje Jasper en oma die kwamen!! Helaas de laatste dagen niet live kunnen meelezen, daarom nu pas een reactie. Manny's Chophouse is zeker onze favoriet, wij hebben daar de laatste keer ook twee keer gegeten en zullen er zeker volgende zomer terug gaan!

Bedankt voor het delen van jullie mooie vakantie en tot een volgende keer!!

groetjes van Aggie

Anoniem zei

Na een voorspoedige reis zijn jullie weer terug in Nederland. En wat zal het een moeite kosten om je weer aan te passen aan de Nederlandse gewoonten. Veel succes daarmee. Maar wat zullen jullie lang nagenieten van de vakantie want die was toch waanzinnig. Zeg nou eerlijk? En dan weer aftellen tot april. Doe ik ook, want ik vind het een feestje om jullie verhalen te lezen.
Groetjes, Edwin, Sonja, Kenley en Roxan.

Anita zei

Wat hebben jullie een leuke vakantie gehad, ik heb genoten van jullie verslagen. Je schrijft zo beeldend en dan die foto's erbij, helemaal top. Weet je zeker dat Jasper niet meer meegaat? Volgens mij vond hij het ook dit keer weer super. Sterkte met het Hollandse weer en de Hollandse pot. In april lees ik graag weer mee.
Groetjes
Anita

kimmie zei

Welkom thuis dan maar en jammer dat het er weer op zit..
Gelukkig is volgend jaar alweer bekend enne in sept/okt weer een minimeeting???

patrick zei

hoi jammer dat het weer op zit voor jullie, ik heb jullie blog met veel plezier elke dag hier(thuis)voorgelezen . Wij gaan in maart ook weer 3 weken voor de 6 de keer , heerlijk kan nu al niet wachten .lekker eten bij appelbees en chillys heerlijk . bedankt voor het mee genieten van jullie vakantie.

jcbrouwer zei

Welkom thuis ik vond het weer erg leuk om jullie te volgen. Ik heb er weer een paar leuke tips bij. Geniet nog lekker na van jullie heerlijke reis.

Bedankt,
Groetjes Annette

Unknown zei

Welkom thuis
Geniet nog even lekker na ,dat doen wij ook al twee wekenlang ,en het is zo April dan mogen jullie weer.
Ik hoop dat je ook dan weer zulke mooie verhalen met van die prachtige foto's gaat maken,ik geniet nou al,kan niet wachten.

Groet
Gerrit&Joke

Hans zei

Jullie hebben er weer een toffe, leuke vakantie opzitten.
Maar jullie hebben weer wat om naar uit te kijken volgend jaar terug naar Florida.
Wij gaan volgend jaar niet naar Florida, maar naar het westen van de USA (Colorado, Utah, Nevada & New Mexico), hopelijk missen we het Florida-gevoel niet.
We kijken zeker al uit naar jullie volgend vakantie-blog, die is bijna gewoon niet te evenaren.

Mvg
Hans & Francisca

SasEs zei

We hebbn genoten van jullie avonturen, veel dank daar voor.

Sonja zei

Welkom thuis, ik heb weer waanzinnig genote van je blog en de prachtige foto's. Leuk al die dieren.Jullie hebben ook wel een lieve hond, ziet er super uit. Btw dat doen wij ook altijd op de airport, we laten de porter lekker wat dollars verdienen. Sterkte met de jetlag en de groeten aan Judy!

Tiana zei

Julle zijn weer thuis, het aftellen kan weer beginnen naar april. Maar jullie hebben gelijk hoor, eerst nog lekker nagenieten van deze vakantie. Jullie hebben een prachtig vakantie gehad! Bedankt voor het meegenieten!

derrobbie zei

Welkom thuis. Wij hebben genoten van jullie verhalen,wat hebben jullie een prachtige vakantie gehad :-). Succes met jullie jetlag en tot een volgende vakantie.

Groetjes van Robert en Angelique

barkiesgoesflorida zei

Jammer hoor dat het weer voorbij is maar welkom terug in Nederland. Je hebt weer een geweldig blog afgeleverd, maar jullie hebben ook weer een fantastische tijd achter de rug.

Twinmom1995 zei

Het spat van jullie blog af dat jullie het weer enorm naar jullie zin hebben gehad.
Wij vonden het ook weer erg leuk om jullie te volgen, bedankt dat jullie dit mogelijk hebben gemaakt.
Succes met de jetlag en tot in april.

Jan Judy zei

En nu hoop ik dat ik de hekken sluiter ben van dit prachtige blog,wat heb ik genoten en niet alleen van alles om me heen maar zeker van hen die ik zo lief heb,als moeder je kind zo te zien genieten maakt je gelukkig en Rick is een schoonzoon die ik iedereen gun maar Rick is van ons hoor;SORRY' en Jasper bedankt voor de inzet je was geweldig toen mijn esta niet goed bleek te zijn,jij deed gewoon wat je moest doen en ik voelde dit komt goedmaar jij regelde alles,mijn grote kleinzoon en zoals jullie konden zien is alles goed gekomen.Op de vraag van Rick wat zou je willen als je hier nog een week kan blijven ben ik kort,hetzelfde en 1 keer met de dolfijnen maar wie weet komt dat nog samen met Jan die ik helemaal OM heb.Het was bijzonder en ben Mandy en Rick erg dankbaar want de rust was wel een beetje over toen Oma kwam ik kwek graag,HIHI
Ga alle blog's volgen en geloof me ik ben geprikt door het Florida virus,dikke knuffels voor een ieder die dit met ons deelt en anders steek ik je we aan.Judy

pumi1000 zei

Welkom terug weer. Jullie zijn lekker lang weggeweest en dan is het zeker leuk dat Jasper met oma ook nog komt. Lekker genieten en dat kun je in florida zekers.

Patrice aka Tinnetam zei

Wat is de tijd voorbij gevlogen ! Het was een genot om iedere keer, met name in het weekend voor mij, weer te genieten van al jullie avonturen en mooie platen die voorbij kwamen op jullie blog. Jullie hebben een heerlijke tijd gehad en wij hebben mee mogen genieten. Thanks !

Welkom thuis, lekker nagenieten van deze mooie vakantie en alvast lekker veel voorpret hebben met de nieuwe vakantie in het vooruitzicht :-)

Greetz,
Patrice

Mariska zei

Hallo Rick en Mandy, ik heb weer anderhalve week gemist(blijkbaar iets niet goed in mijn instellingen) en inmiddels zijn jullie al weer thuis, ik heb genoten van jullie vakantie ondersteund met de zere mooie foto's, bedankt voor het meegenieten,
Hartelijke groet, Mariska

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Hoi Rick en Mandy,

hopen dat jullie inmiddels al weer een beetje gewend zijn in ons kikkerlandje. We hebben weer genoten van jullie verhalen met oma en Jasper. Op naar de vakantie in april!

Bedankt voor jullie snelle reactie op ons zojuist geplaatste blog ;)

Groetjes van de Mokummers,

Anoniem zei

Ι liκe the valuable info you рroviԁe in your artісles.
I will bookmагk your blog аnd check again herе frequently.
I am quіte suге I'll learn many new stuff right here! Best of luck for the next!

my blog post - vermoeidheid oorzaken

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.