zondag 2 oktober 2011

Dag 6: Relaxen en Lake Louisa State Park

Vandaag hebben we voor het eerst uitgeslapen, het is even  voor 8:00uur eer we wakker worden, dat is ook eens lekker. Langzaam aan starten we op, lezen de reacties op het blog, en internetten wat onder het genot van een bakkie koffie. We hoeven de deur niet uit, we hebben nog wat oven-croissants en jus d’orange, daarmee gaan we het redden.

@ Ronald, de Garmin werk perfect, heb ook de LMT versie gekocht( + mis je op het nieuwe forum ) en nu weet ik ook dat het gieren zijn thanks !!
@ Yvonne  en Rob, de kofferruimte wordt inderdaad een probleem ;-)
@ Martin, Richard en Linda , De Five Guys is een hele goede fastfood burger, zo uit de hand, de Crave burger heeft wat minder sauzen op de burger, maar de vlees smaak is te gek!!
@Alfons, die japanner zit inderdaad in het dashboard kastje, hoe wist jij dat ?
@Michael, wat ik nog meer wil…  uhh weet niet…
@monique, die foto van mij in een badpak, plaats ik op de laatste dag.. denk ik.
@Marja, niet jaloers zijn op het Scuba-pak van Mandy, wij hadden het ook maar geleend:-)
@Manon, ze maken geen roggebrood van de roggen, je vader weet precies hoe het zit..
@Anita, ja Discovery Cove overtrof alle verwachtingen, werkelijk te gek.
@Roberto, Ik ben onze ontmoeting niet vergeten in Washington !! Heel fijn dat je meeleest.
@ Iedereen, top dat iedereen weer meeleest en een reactie geeft, heel erg leuk!!

We komen de dag door met zonnen, zwemmen, beetje ontbijten, en even na de lunch, zet ik de hottub aan, en wanneer deze lekker warm is, nodig ik Mandy uit in het kookpotje. Ik maak twee kommetjes met ijs van de Publix, en die peuzelen we lekker op in de tub.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
In de lucht ontstaat er een bericht van boven…

Daarna gaan we douchen, Wanneer we aangejurkt zijn gaan we op weg naar Lake Louisa State Park, we hebben zin in een wandeling.. We rijden rond 14:30  naar het State Park, en een 25 minuten later betalen we 5 dollar, en krijgen wandelkaarten mee. We weten al welke trail we gaan doen..

We lopen eerst even naar Lake Louisa.. het is hier altijd zo lekker rustig, en het is er zo mooi, je kan kijken over het meer, en je hebt daar van dat  zachte  witte zand..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
We hebben hier eerder gewandeld, en toen wel wat wildlife gezien, hopelijk deze keer ook. Wanneer we hier even wat gekeken en gedronken hebben gaan we de Nature Trail af wandelen,  Het begint over een Boardwalk, maar niet veel later is het gewoon een pad door de wildernis, en er staan paaltjes welke dieren hier allemaal leven.
De slangen zijn we niet tegen gekomen, de bobcat ook niet..

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We kijken wel waar we lopen, want er zit van alles en ook boven ons..
Het zijn echt behoorlijk groten spinnen, we vervolgen onze weg, en hier hoor je van alle kraken ritselen.

Helaas zien we op deze trail niet heel veel, ja in de bossen staan twee herten..

Maar echt op de foto vangen lukt me niet,  gelukkig land er vlak voor me een vlinder..

Deze blijft rustig voor me zitten op dat ik een foto kan maken.. waarvoor dank ;-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 
Soms heb je een beetje geluk.
We lopen de trail terug naar de auto, en gaan naar een ander deel, daar zitten mega grote waterlelies..  We parkeren de daar de auto en lopen de boardwalk op…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Op de achtergrond zie je de bomen, waar het spaanse mos zich aan hecht.. dit heeft soms een spooky effect.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Er is stel in de weer met een kano, dat durf ik niet hoor zegt Mandy .
Op het moment dat ze het zegt meld crocq zich aan de oppervlakte..
 
Ik denk dat ze gelijk heeft… zomaar uit het niets was hij er ineens
We wandelen terug naar de auto het is mooi geweest, we rijden naar Clermont, daar zit een Outback die ons wel bevalt, meer locals hier, en niet zo gehaast.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA We rijden er in 20 Minuten heen, maar er is niet direct plek we krijgen een pieper, wachttijd is ongeveer 20 tot 30 minuten, ach we hebben toch vakantie. We gaan buiten op de veranda zitten, en kijken naar de aankomende, en vertrekkende mensen.

Na zo’n 20 Minuten zijn we aan de beurt, we hebben nemen plaats in een booth, en krijgen als snel wat te drinken..

Een beetje afgezaagd… maar we doen het toch, bestellen we de Blooming Union, het ergste is … hij was weer heerlijk, en we hebben nu ook weer een bonnetje voor een gratis Blooming..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Speciaal voor diegene die niet meer precies weet wat een Blooming Union is…. ;-)

Als hoofdgerecht bestellen we de ‘wood-fired mixed grill ‘  en sjonge deze was ook weer heel erg lekker..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 
Wanneer we dit op hebben kan er geen toetje meer bij, we gaan terug naar huis, daar doen  we beide waar we zin in hebben, en ik rommel het blog bij elkaar.

Tussendoor nog even op MSN met Pieter, daarna  maak ik het blog af en .. is het tijd om naar bed te gaan, morgen gaan we naar Crystal River.. zwemmen met Manatees…

Tot morgen.

21 reacties:

Alex zei

Weer mooie foto's, vooral die van de bloomin' onion. Was even vergeten hoe die er ook alweer uitziet. Morgen veel plezier met de manatees !

Ronald zei

Al zo vaak in Orlando geweest maar geen idee waar het Louisa State Park ligt. Wij zijn niet zo van die wandelaars. De foto's zien er wel mooi uit. Ga het zo eens opzoeken.

De blooming onion ( of Texas Rose) is altijd heerlijk om te beginnen, lekker met een dipsausje. Je moet wel oppassen dat je niet vol komt te zitten.

Heel veel plezier morgen in Crystal River.

Gr. Ronald

2theusa/Christa zei

Louisa State Park stond na jullie vorige bezoek al op mijn lijstje, dit jaar is het ons helaas niet gelukt, maar je moet ook wat te wensen houden. prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Ook van de Bloomin Onion, kan zo in een kookboek. Ik krijg er gelijk weer zin in.
Veel plezier morgen, groet Christa

Tiana zei

Heerlijk dagje hebben jullie er weer van gemaakt. Veel plezier met de Manatee's!

Saskia zei

Weet je, ik zou dit graag eens doen met de kids zo'n nature trail......maar uuhhh ik ben niet zo'n held met al die beesten om je heen. Vooral die foto van dat "spinnetje". Bedankt Rick...

Zet het toch maar op de to do lijst.

Veel plezier morgen,
Have Fun!!
Saskia

Marja en Tony zei

Volgens mij doen jullie enorm jullie best om ons te pesten, foto's plaatsen van die overheerlijk mega uien, vertellen over heerlijke hamburgers, en dan morgen weer een foto van Mandy in duikpak zeker...

Have fun en ik hoop dat jullie flinke scholen Manatee's tegen komen, ik kan niet wachten op de foto's!!;-)

Anoniem zei

Mooie beelden weer van die ongerepte natuur. Ik vind het heel knap van Mandy dat ze daar wel durft te lopen. Het idee dat ik slangen en andere ongewenste dieren op mijn pad tegenkom geeft me de bibbers.
Veel plezier met de manatees. Ik hoop dat jullie er veel te zien krijgen.

Jan Judy zei

Nou van uitslapen hier komt niet veel terecht,het is hier een run naar de laptop en vanmorgen is papa de eerste en vroeg gelijk naar een uitgebreid ontbijt;later begrijp ik waarom.
De zon doet enorm z'n best om de schade van deze zomer in te halen met in de tuin zo'n 25 graden komen wij de dag wel door
Ik vraag me af of jullie die twee in die kano nog aan wal hebben gezien,is dus ook niks voor mij Mandy!!!doe voor mij maar gewoon een vlinder tuin,echt een prachtige foto.
En ja al dat eten zeg,denk dat ik alleen maar strets kleding 2 maten groter mee neem.
Nou lieverds geniet weer van een mooie dag met die aandoenlijke Manatee's en wij kijken weer uit naar morgen met weer een prachtig verhaal en natuurlijk FOTO"S,liefs van ons viertjes

Yvonne en Rob zei

Romantisch om de dag zo te beginnen samen in de hottub, dan een mooie wandeling... Je bent goed bezig hoor Rick.
Op naar de manatee's.
Veel plezier!

Anoniem zei

Moet een hele snelle move zijn geweest, camera op de zelfontspanner, snel naar de hot-tub, bakje ijs pakken en net doen alsof je zo al minuten zit ;-)
Afgelopen zomer ook Louisa State Park bezocht. Was toen erg heet en daardoor niet veel van het park kunnen zien. Jullie foto's maken dat voor ons toch een beetje goed!

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Wat heerlijk toch zo lekker rustig de dag te beginnen en wat een mooie plaatjes heb je geschoten. Outback was ons ook prima bevallen en het ziet er dan ook weer lekker uit allemaal. Veel plezier met de manatees.....

Tj3travel zei

Wat een mooi park om in te wandelen. Wij zullen daar jammer genoeg geen tijd voor hebben met al die pretparken. Geniet er nog van!
Groetjes Jessica

Unknown zei

Genieten en nog eens Genieten dat is wat jullie hier doen.
En dan vooral met een grote GGGGGGG

Donald Duck zei

Heerlijk om te zien dat jullie zo genieten van je vakantie. En die foto's zijn echt te gek.

Sunshineman zei

Mooie scherpe foto's Rick. Nooit geweten dat Lake Louisa State Park een trail heeft. Volgend keer ga ik daar ook eens kijken. Het is zo dichtbij! Ik ben benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven. Enjoy life ;-)

Mariska zei

Zalig, ik heb afgelopen half uur jullie hele week gelezen, ik ben helemaal bij en wat zijn de foto's en de omstandigheden weer helemaal top, Fijn om weer mee te kunnen genieten!
Enjoy!

Anita zei

Dat park moeten wij ook zeker eens bezoeken, wat een fraai gezicht die kano op dat gladde water.
En oh, die Blooming Onion, hij knalt het scherm uit!!
Nog even.
Veel plezier bij de manatees
Groetjes
Anita

Hinny, Ina en Dani Haan zei

Zo te lezen hebben jullie het weer erg naar de zin. Kanoën tussen de crocs durf ik ook niet hoor. Mandy heeft helemaal gelijk. Veel plezier bij de Manatees.

Robert-Jan en Yvonne zei

Wat een fantastische dagen weer, echt vakantie en vooral veel relaxen ! Ben benieuwd wat de Garmin gekost heeft en of het bevalt ;-) !

Het water loopt me al in de mond met de Bloomin Onion (ik heb ook nog paar bonnen liggen voor een gratis versie), alleen met z'n tweeën is het risico dat het wel erg veel is. Dan ook nog dat heerlijke (gratis zoveel als je wilt) verse stokbrood, en toetje komt dan eigenlijk niet meer in aanmerking hier !!!

Have fun weer, ben benieuwd naar jullie manatee ervaring vandaag !

Jacqueline zei

Eindelijk heb ik de tijd om alles te lezen. De laatste dagen was het weer ook heerlijk in Nederland en hebben we tot laat buiten gezeten en toch nog een beetje zomer gevoel gehad.
Daar is het bij jullie zo te lezen ook geen gebrek aan. Heerlijke belevenissen en prachtige foto's. Het genieten is duidelijk te lezen. Veel plezier morgen bij de manatees, maar dat zal vast en zeker gaan lukken

pumi1000 zei

Leuke foto's weer en tja maak ons maar weer lekker met de outback.......

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.