woensdag 12 oktober 2011

Dag 16: Hontoon Island State Park

We zijn vroeg wakker, zetten heerlijke koffie, we lezen de reacties op het blog.
De reacties zijn weer harstikke leuk, daarna gaan we ons douchen en een beetje voorbereiden op de dag van vandaag..

Tegen 10:00 vullen we de koelbox met een paar waters, Mountain Dew, en Cola.
We rijden langs de Subway en nemen broodje, dan gaan we op weg naar Hontoon Island. Het is ongeveer anderhalf uur rijden, de cruise control aan en tuffen maar..

FerryWe zijn rond het middag uur bij de parkeerplaats van Hontoon Island, daar parkeren we de auto, vullen de rugzak, en dan lopen we naar de opstap plaats van de Ferry.
Wanneer je op de opstapplaats gaat staan, komt  de ferry naar je toe.. Na een paar minuten komt er beweging in de ferry, en worden we opgehaald.
Het is de bedoeling dat je wat doneert voor het parkeren van de auto, plus het gebruik van het park hier. De ferry is overigens gratis..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We doneren 5 dollar wat ongeveer gebruikelijk is voor de Florida State Parks, en we krijgen van de Ranger een wandelroute. De kaart is een eenvoudig printje, met een kompas erop, je weet waar de zon ongeveer is bij 12-13:00 uur dus we kunnen op weg.

Rick1
Ik bestudeer de route welke we gaan lopen, en dan gaan we op weg.. Je moet hier niet bang zijn uitgevallen, want er zit hier van alles. Hontoon Island wordt omsloten door de St Johns river.. dus we zien Kroko’s, maar ook mooie vogels.. er zitten herten, slangen ..

Rick
We zien een omgevallen boom, maar rechtop uit de omgevallen stam, ontstaat er weer een nieuwe boom.. . We moeten er omheen,  de paden zijn best smal, daarbij moet je toch kijken waar je je voeten neerzet, en je wilt ook nog wat zien dus je hebt ogen en oren te kort.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Aan de bomen zien we mooie gekleurde zwammen, en heel veel eekhoorntjes..
Zodra ze ons waarnemen, kiezen ze het hazepad, ik geef ze geen ongelijk..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ook in de lucht zitten rovers te speuren naar eten..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Maar sommige kijken ons aan vanaf de takken waar ze op zitten..

Ze draaien zich nog net niet om, zodat ze eerste rang kunnen zitten, maar ze kijken ons wel na. We lopen door de bossen, en op een open vlakte zien we een schildpad.. Wanneer hij ons waarneemt trekt hij zich helemaal in zijn schulp..

Wanneer ik bij hem ga zitten, durft hij… na een tijdje, een beetje naar buiten te komen met zijn koppie, mij onderzoekend aangluren van wat wil je nu eigenlijk..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We laten de schildpad  verder met rust en we lopen verder,  soms is er een boom om gevallen dan moeten we er echt overheen springen. We blijven ook kijken waar de voeten terecht komen…en letten op elkaar.

We hebben al vele trails gedaan, maar dit was toch niet de makkelijkste. De trail, wordt ons op een gegeven moment te drassig.  Het pad staat soms centimeters onder water, dan kun je niet zien waar je op gaat staan .


CIMG3045
In action… in Jurrasic park…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Je kunt ook via de Rabbit Run Road naar Hontoon Dead River lopen..

Na ja road… het is wel twee  meter breed, maar  wel onverhard. Via de brede paden gaat het goed. We lopen op ons gemak nu door naar de kruising  van dit pad.

Hier kun je kiezen of je op de River to River Road wilt lopen, het is heel simpel dit pad  loopt dwars op het eiland en dus aan elk einde zie je de rivier..

We lopen dit pad helemaal uit, richting Hontoon Dead River..


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Op de Hontoon Dead River zien we alligators zwemmen, het uitzicht is mooi..
Het is hier stil, we blijven hier 10 minuten rusten en genieten van een cola uit de rugzak.
Dan lopen we over de brede paden terug, het was best warm… Tegen 15:00 staan we weer bij het begin… en kijken we via deze kant over de St Johns River..  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hier zien we mensen in een bootje met hengels in het water, je kan hier overigens ook een Kano huren…  Ik denk achteraf, dat we dit hier beter hadden kunnen doen, maar dan hadden we andere mooie dingen weer niet gezien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Zoals dit voorzichtige eekhoorntje, je moet keuzes maken…
Dan lopen we terug naar de plek waar de Ferry naar de overkant vaart, de ranger komt al naar ons toe, willen jullie naar de overkant?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja dat willen we wel, en niet veel later rijden we terug naar huis…
Wanneer we tegen 5:00 uur thuis komen is het nog prachtig weer, we trekken beiden onze badpakken aan, en gaan nog lekker even zwemmen. Een uur later is de zon eigenlijk te flauw om ons nog echt te verwarmen dan gaan we douchen.

Longhorn

We rijden in de avond naar Longhorn aan de 192 voor het avond eten, er is een wachtijd van 20 Minuten.  Na ongeveer 15 minuten gaat de pieper trillen en alle lampjes branden rood.. we zijn aan de beurt voor het eten.

We worden netjes naar een tafel gebracht, maar bij het eten gaat het voor het eerst helemaal mis.
We bestellen één voorafje.. de Texas Tonion..


Ik zeg dat we de kleinste zalm van 7 oz nemen omdat we ook nog een toetje willen, en… dat we anders propvol zitten, dat er dan geen toetje meer bij kan. Geen probleem, wat wil  je erbij… ik kies een Baked Patato.. en Mandy gaat voor de French-fried potatoes.

Top zegt ze, na het overigens heerlijke voorgerecht, komt ze met één hoofdgerecht aanzetten, twee borden, een Baked Patato, en French-fried potatoes.  Tja dat is dan een beetje verkeerd gegaan… dat heb ik niet goed doorgegeven.
Nou ja.. we delen de zalm door tweeën, en de rest eten we ook lekker op.

toetje Het toetje wordt  één Apple Goldrush  deze  delen we, geen probleem natuurlijk, we krijgen twee lepels … het smaakt geweldig.

Toetjes delen gebeurt hier natuurlijk wel vaker, maar het hoofdgerecht.. We hebben er in de auto hartelijk om gelachen.. Want achteraf was het maar goed ook, want de Texas Tonion was een flinke schaal voor ons beiden, en het toetje ging ook niet helemaal op.


Bij thuiskomst maak ik het blog, Mandy gaat voor het eerst gebruik maken van het bad in huis… Dan ga ik ook wat relaxen!!

 

Tot morgen.

17 reacties:

Alex zei

Hontoon Island, ik had er tot vandaag nog nooit van gehoord. Het heeft in ieder geval weer genoeg prachtige foto momenten opgeleverd !
Gewoon blijven genieten, laat de slingers maar wapperen.

Saskia zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Saskia zei

Wat een avontuurlijke dag, en zoals je al zegt dit moet je durven. Niet dus!! Mooie foto's weer.
Dat toetje ziet er erg jummy uit, en groot hahaha.

Have Fun!!
Saskia

Yvonne en Rob zei

Wat een mooie dag weer. Al die kleuren en dieren, prachtig.
Lekker zo'n toet, met z'n tweeen opeten.
Alleen Beiden Jullie badpakken aan???? ;-)
Enjoy!

Sunshineman zei

Nou dat hebben jullie relaxed opgelost met de verkeerde bestelling. Goed gedaan! Keep smiling, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen als ik jullie mooie avonturen zo lees. Ben benieuwd wat er nog gaat komen. Have a good time guys ;)

Marja en Tony zei

Wat een mooi stukje natuur, volgens mij voelde jullie je een echte Robinson ;-)

Anoniem zei

Hontoon Island? Ook ik heb hier nog nooit van gehoord, maar dat maakt het extra leuk om hierover te lezen. Ik vind jullie wel heldhaftig hoor tussen al dat wildlife. Ik zie mezelf daar nou echt niet rondlopen als ik weet dat ik oog in oog kan komen te staan met een gator of slang. En als afsluiter eten bij Longhorn. Dat durf ik dan weer wel. Jammer dat het niet helemaal goed liep met de bestelling, maar ach je hebt wel weer een leuk verhaal.

Twinmom1995 zei

Wat een leuke dag hebben jullie weer achter de rug.
In Amerika is ook alles mogelijk, je moet hier eens vragen om 1 hoofdgerecht met z'n tweeën.... Dat het eigenlijk niet de bedoeling was is wat ander :-)
Ik ben benieuwd wat jullie morgen gaan doen.

Tiana zei

Jullie hebben weer een mooie dag achter de rug! Wat zullen jullie lekker geslapen hebben..... Veel plezier vandaag!

Jan Judy zei

Adam en Eva in het paradijs zo zal het er denk ik uit hebben gezien wat prachtig zeg volgens ons is dit nog echt een stuk ongerept natuur gebied erg stoer om hier te durven lopen hoor;papa is blij dat jullie dit nu hebben gedaan omdat hij bang is dat ik me zou vergapen aan zoveel schoon's en zeker niet zou opletten waar ik m;n voeten neer zet;moet hem gelijk geven.Tjonge tjonge'dat eten is toch denk ik wel genoeg voor vier personen,wat is het allemaal veel en dan nog een toetje!!!
Nou maak er weer een leuke dag van dan kunnen we morgenochtend weer heerlijk mee genieten.

Ronald zei

Welk Island? Hontoon Island, ook hier nog nooit van gehoord. Maar het ziet er weer fantastisch uit. Ik zou dat wel een keer willen bezoeken, maar ik denk dat ik de dames niet meekrijg.

En ik zit wel te wachten op een foto van Rick in zijn badpak (hahaha)

En met die amerikaanse portie's kom je niets te kort, zeker als je een vooraf neemt.

Veel plezier,

Ronald

Aggie zei

Wat een heerlijke dag weer!! Had ook nog nooit van dit park gehoord, maar ziet er wel schitterend uit. Daar zal het in de zomermaanden wel niet uit te houden zijn? Anders gaat het op het lijstje.
Heb nu twee weken bijgelezen, lag ietwat achter!

HAVE FUN! groetjes van Aggie

Unknown zei

Ja Ja we hebben ook voor jullie al het slechte weer meegenomen.
We kijken uit naar April,en gaan dan echt even afspreken,allen niet in zo wildpark.

Nog heel veel plezier
Groeten uit een zon overgoten Nederland

Patrick zei

Hoi Rick en Mandy,

Weer prachtige foto's! Wij gaan vandaag ook een dagje de natuur in, kijken of het mij lukt om ook zulke mooie plaatjes te schieten.

derrobbie zei

Wat een prachtige dag weer.Wij hadden ook nog nooit van dit park gehoord,maar het klinkt erg goed en aan de foto's te zien is het er ook erg mooi.Morgen een prachtige dag toegewenst met wat jullie gaan doen.

Groeten Robert en Angelique

Anita zei

Geweldig dat jullie er zo'n lange tijd zijn en zulke leuke dingen ondernemen. Echt een genot om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken.
Fijn dat de zon weer schijnt, de vooruitzichten zijn in ieder geval gunstig voor volgende week!
Groetjes
Anita

2theusa/Christa zei

Wat een prachtig park hebben jullie weer gevonden, hier houd ik ook zo van. Bedankt voor het meegenieten met jullie wandeling, echt super.
Een plekje om te onthouden.

Groetjes Christa

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.