donderdag 13 oktober 2011

Dag 17: We beginnen met Tubben in het zwembad…

We worden wakker van de grasmaaier en de bladblazers van de werkmannen… het is half acht, nou we moesten er toch vroeg uit, het is een relax ochtend, anders is tie voorbij eer je er erg in hebt. We poetsen onze tanden, kleden ons aan en rijden even langs de Publix, we halen vers brood, opsnit, en koffie van Folgers. En we halen van die lekkere fruitbakjes, dat zal smaken straks bij de pool.

Het is mooi weer, we gaan er van genieten vandaag..
We rekenen af bij de Publix en rijden naar huis, wanneer  we alles hebben opgeborgen, maken we ontbijt en springen we direct in onze zwemkleding. Dan nemen we alles mee aan de rand van de pool..
OLYMPUS DIGITAL CAMERA         OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dat is een lekkere start van de dag, we vermaken ons met zwemmen en een beetje zonnen. We slaan ons hier weer heel goed doorheen, wij kunnen dit wel…
Mandy leest een beetje in haar boek, ik vermaak me met een tijdschrift, en de laptop.

We spelen een paar potjes poolbiljart in de ‘gameroom’ dan gaan we ons douchen..
OLYMPUS DIGITAL CAMERAWe vullen de koelbox, met Mountain Dew, Cola, waters, een bakkie fruit en koel elementen. En een leesboek voor Mandy, en zwemkleding voor mij.

Tegen een uur of 13:00 gaan we op weg naar Kelly Park het is een uurtje rijden, dan zijn we er als de zon zijn heetste punt heeft gehad, en wordt het tijdens het wandelen steeds beter te doen.  We willen hier weer een wandeling maken in de hoop ook wat wild te spotten…


Even voor tweeën zijn we in de buurt van Kelly Park, op de hoek huur ik een opgeblazen band, na de wandeling wil ik nog even met de stroom mee drijven.. het prachtige water af. Terug naar nu!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAWe gaan de  ‘Kelly Loop Trail 2.1 miles’  doen, deze hebben we al eerder gelopen, het stuk waar je bij water komt is een beloning, maar ook in de bossen is het soms net Jurrasic Park wat ook weer geweldig wandelen is.

Het is allemaal mooi groen door de regen van de afgelopen dagen, de paden zijn heel goed begaanbaar. De paden liggen er veel beter  bij als op Hontoon Island..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Daar moeten we heen.. zegt Mandy, het is een makkelijke route, je hebt hier geen kaart nodig, de Trail wordt aangegeven met gele pijlen, je kuntde trail beginnen bij het water, wij beginnen direct het bos in.. het is een Loop Trail, dus een rondje…

Op de bomen groeien ook hier weer hele mooie zwammen.. het loont hier echt wel om op je gemak om je heen te kijken..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Er groeit niet alleen wat aan de stammen hier hangt  ook in de lucht het één en ander…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Golden Silk (Banana) Spider  deze zijn behoorlijk groot, zomaar een centimeter of 6-7
Deze hangen meestal wat hoger ..  boven je.


We  horen weer van aller ritselen maar het spotten van dieren wil niet lukken.. , de wandeling draait heel langzaam een gebied wat iets opener is…
Hier worden we enorm verwend….  we zien een hertje in de bossen

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
 OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Later komt moeder het jong ophalen, ze heeft ons gespot…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Onze dag kan niet meer stuk, al zien we niets meer, dit is al helemaal top.
We lopen de hele trail af, en het veranderende landschap is hier juist zo mooi..

Een eekhoorn zit doodstil op een tak…  ,hij veroert zich niet.
Hij probeert echt op te gaan in de omgeving.. wat hem goed afgaat door zijn kleuren
Het gaf me dit keer wel alle tijd om hem te fotograveren..
OLYMPUS DIGITAL CAMERA 

De wandeling loop je een flink deel in de bossen, een stuk over een boardwalk, ook heb je prachtige uitzichten over het onwijs heldere water..  zoals hieronder op de foto!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Het water is hier zo helder dat je de vissen ziet zwemmen en met gemak de zanderige bodem ziet… Heel in de verte zie je wit stipje, dat is een Heron die aan het vissen is..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Dit is toch je beloning als je hier mag lopen, en dan ook nog met je camera mag spelen?
Het is echt prachtig, op deze doordeweekse dag is er niemand.. Het is hier zo heerlijk stil, alleen de vogels wat gerommel tussen de bladeren hoor je..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Van dit uitzicht genieten we een tijdje hier nemen we wat te drinken, ik een Mountain Dew, Mandy een Cola, stiekem vinden we de stilte geweldig… Het water waar Mandy naar toe kijkt ga ik straks op met de opgeblazen band..  Spannend, want het is zo stil, er is niemand, maar echt wel wildlife, een beetje in het midden blijven maar.

Wanneer we weer aankomen bij het begin, lopen we naar de auto, ik pak de tub, en mijn zwemspullen, Mandy wil dit niet. Die wacht wel op me, en zegt ik maak wel een foto van je in de band, en dan lees ik wel in mijn boek.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het is stil op het water, maar velen zijn me voor gegaan, met waterschoenen aan ga ik op de band.

De stroom neemt me langzaam mee, aan het einde van dit  water is  een trapje waar je er weer uitstapt. Dan kun je terug gaan, en het hele stuk opnieuw afdrijven… Ik denk dat je snel zo’n 15 – 20 minuten drijft tot het einde.. Het water is hier zo’n 22 graden dacht ik het hele jaar door.

Ik heb mijn onderwater Olympus mee, en daar maak ik wat foto’s mee vanaf de band..
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hier kun je mooi zien hoe stil het is in je eentje, en dit riviertje daal je af met de Band..
Ik vond het best spannend, zo alleen, ik ben een keer of 4 heen en weer geweest..
Geen hele gevaarlijke beesten gespot, wel schildpadden die het hazepad kozen onderwater…

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Twee schildpadden vluchten voor een gek in een band.
Het was heel gaaf om te doen, het water is best te doen, je bent zo door, je moet heel even doorbijten, omdat je zelf zo warm bent.

Dan ga ik terug naar Mandy, we lopen richting de auto, het is al even over zessen, ik kleed me om bij de kleedhokjes, en we rijden terug naar Orlando..

Onderweg besluiten we dat  we gaan eten bij Cracker Barrel… Daar komen we tegen half acht aan, we nemen beiden wat anders, ik ga weer voor de Meatloaf, met Fried Apple en Cole Slaw… Mandy voor een Steak, ook met dezelfde bijgerechten…

Het smaakte weer heel goed, we hadden ook echt honger gekregen van deze dag..
Hij was weer mega..

Tot morgen.

17 reacties:

Sunshineman zei

Wow mensen, wat een vakantie! Jullie twee zijn hele goede ambassadeurs voor Florida ;-)

Yvonne en Rob zei

People of the goes live! Zo lekker rustig, die rust is natuurlijk adembenemend.
Mooie foto's ook weer.
Veel plezier!

Saskia zei

Leuk Rick, bedankt voor die mooie foto van de spin, bijna in mijn koffie verslikt :)

Even serieus, wat prachtig daar vooral nu het zo rustig is. Ik kan me voorstellen dat, als er hordes mensen zijn, die beleving echt anders is.

Super dag weer!!

Have Fun!!
Saskia

de brabertjes zei

wat een schitterende foto`s weer.
jullie genieten enorm van al het moois wat florida te bieden heeft.
en wij mogen hier meegenieten.

Anoniem zei

Zo wij hebben het hier toch wel een heel stuk drukker gezien. Wat een stilte! Hiervan kom je toch echt helemaal tot rust deze vakantie. En ik val waarschijnlijk in herhaling, maar wederom zijn de foto's super.
Nog veel plezier Rick en Mandy.

Alfons, Mirijam en Manon zei

Prachtige dag weer. Lekker relaxed, en toch weer veel moois gezien.

Marja en Tony zei

Ik ga het eens niet over die enorm mooie foto's hebben...;-)
Wat een rust zeg, ik kan me voorstellen dat dat de "drijf" extra spannend maakt!

Aggie zei

Wat een prachtig park is dit toch ook!! En weer zulke mooie foto"s, wauw! Welke camera hebben jullie, als ik vragen mag? Wil ook graag een nieuwe...
Dat jullie genieten is overduidelijk, blijf dit doen en wij lezen lekker mee.

Have Fun, Aggie

2theusa/Christa zei

Wat een bijzonder gevoel he, zo in een tube tussen de natuur door drijven.
Wij vonden het een heel speciale ervaring, ook best spannend. Je weet nooit wat je tegenkomt... Prachtige foto's weer, zelfs onderwater.
groet Christa

Unknown zei

Mooie dag met mooie foto's maar toch mis ik wat we hebben nog wel geoefend op de meeting
Ga maar lekker door zo hoor ik ben alweer aan het werk.

Gerrit & Joke

Anoniem zei

leuke dag weer

Anoniem zei

wij vonden kellypark ook een leuke ervaring en ook wel spannend ook. Wij zagen helaas heen herten.. mooie foto's weer groetjes alberdina frits en de kids

Jan Judy zei

BBRRR schrikken zeg zo'n spin echt een grote maar wel weer een prachtige foto en die herten wat zijn ze toch lief;blijf het zeggen GEWELDIGE FOTO"S,wat wel minder was om jou te zien dobberen in die band met al dat gevaar om je heen geloof niet echt dat Mandy is gaan lezen maar zeker is gaan kijken hoe het daar op het water gaat!!!tuurlijk dan ook nog maar even onder water een paar foto's maken;maar eerlijk is eerlijk ook deze foto's zijn prachtig gelukt.
Jullie vakantie is echt TOP,nou lieverds ben alvast mijn koffer aan het pakken dus geniet maar lekker verder en morgen een rekax dag??????
Knuffels van Papa Mama Joeri en Sven

Bjorn en Anja zei

Jeetje Rick dat je dat durft zo op het water dobberen. Dit zou niets voor mij zijn. Dit is pas stoer. Super foto's ook weer.

Anoniem zei

Stoer hoor, als er geen/weinig mensen zijn, zijn er ook geen (hoe noem je dat) parkrangers...?
Ik heb in een ander blog nog wel eens gelezen dat deze er een slang uit heeft gehaald.
leuke dag, mooie foto's van een geweldige vakantie.

Lukt weer eens niet goed te reageren dus groetjes van de Barkies

Mariska zei

Wat maken jullie toch een geweldige dingen mee en wat fijn om het mee te beleven,
Gr, Mariska

Alex zei

Weer een fijne dag met vele prachtige foto's. Zeker die foto van de schildpadden die er met gierende banden vandoor gaan.

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.