zondag 9 oktober 2011

Dag 13: Regen… FLorida Mall, Olive Garden… en ..Regen

We worden rond half acht wakker, het regent, en volgens het weerbericht zal het vandaag niet veel beter worden..
OLYMPUS DIGITAL CAMERAIk open de schuifpui en ga even naar de pool, maar zie dat het er zeer triest uitziet zeg. Hmm onze eerste dag echt regen… ECHT regen..

We beleggen een vergadering van één minuut, Mandy wil naar de Florida Mall.. een beetje struinen en wellicht wat kopen.. En eten kunnen we daar ook zegt ze, tja dat klopt als een zwerende vinger, ik krijg er geen speld meer tussen.


We gaan rustig aan douchen, en we kleden ons wat warmer aan, beiden een korte broek, maar ik trek een trui aan, Mandy volstaat met een vestje. Dan SMS ik Pieter en Petra of we gezamenlijk gaan eten … Graag maar waar, ik sms ..: bij Longhorn of Olive Garden… Pieter: Wij hebben Longhorn gisteren al gedaan .. liever Olive Garden. Ik Sms terug welke Olive Garden en tegen 6 uur spreken we af.

Regen

Dan Stappen we in de auto naar de FLorida  Mall..  het regent aan één stuk door. De ruiten wissers doen hun werk naar behoren, had voor mij niet nodig geweest deze vakantie..

Tegen half Elf rijden we het terrein van de Florida Mall op. Het is al erg druk met auto’s.. we moeten echt zoeken naar een plekje dicht bij een ingang, want het regent werkelijk pijpenstelen.. Vlakbij een Sears ingang vinden we een plek.

Rick

Wanneer we geparkeerd zijn, rennen we naar de ingang, we komen redelijk droog over.
We lopen rustig rond in wat winkeltjes, met interesse kijk ik of de Garmin hier goedkoper is… nou echt niet.

Dat is altijd een prima start, want wat kan je jezelf genaaid voelen wanneer een gekocht item binnen een week voor veel minder staat..

Zelfs mijn ventmount is hier drie hele dollars duurder.

Dan wil Mandy in de GAP winkel, de hele Mall heeft ‘COLUMBUS DAY SALE’  je moet een kapstok hebben om een aktie aan op te hangen..  CIMG2901
50% extra op broeken, 30%  extra op trui of bloes tijdens Columbus Day Sale… het moet niet gekker worden…

Nou het lukt met die acties, want het trekt Mandy niet alleen naar binnen..…. maar het brengt haar zelfs tot in de paskamer….

Mandy Passen
Passen en meten..

In de GAP slaagt ze prima, er gaat inderdaad nog 30% extra af, en een paar truien en broeken, en vest verder is nog ruim onder de honderd dollar.. Dat is leuk winkelen, daar koop je in Nederland amper een broek voor.

Het is ineens rond één uur, we lopen de Food Court op, dat vertelden ze er niet bij, tafels allemaal bezet. We bemachtigen met veel geluk een tafel, daarna haal ik voor ons beiden Bourbon, Nassie, Orange Chicken met een cola..
Foodcourt
Het smaakt ons weer heel goed, de Bourbon Chicken vind ik het lekkerst van deze twee.
Wanneer we dit op hebben lopen we verder, het is een drukte in de Mall, de combinatie
Columbus Day Sale en het hele slechte weer ook nog op Zaterdag jaagt alle mensen het overdekte winkelcentrum in..

Bij de Apple store klunen we over de mensen heen, en kijken daar of de Iphone 4 S er al is. Een Apple medewerker verteld dat hij pas volgende week uitkomt en pas in November zonder abonnement en simlock vrij. …

Apple 
Het is sowieso al een wonder dat we iemand van Apple konden spreken, het was er zo druk dat de wanden bol stonden… We wandelen verder richting de Old Navy store..
Wanneer we daar aankomen staat er een soort rad van fortuin, ik mag er een slinger aan geven..

Old Navy
Ik krijg een extra korting van 15 dollar, bij aankoop van 75 dollar of meer, ik wilde hier shirts kopen dus dat komt goed uit. Uiteindelijk vind Mandy nog een gemakkelijke Pyjama,  ik een zwembroek, drie polo’s, twee truien en een korte broek.. Alles is tussen de 6 en 10 dollar per stuk, en dan gaat er ook nog de Columbus Day Sale af… Bij de kassa blijven we nog maar net boven de 80 dollar dit is nog voor aftrek van de 15 dollar
welke ik gewonnen had.

Suiker Spin
Daarna gaan we ons zelf trakteren op een suiker spin… .. dit kost slecht één dollar per stuk… Al wil je vandaag geld uitgeven het gaat maar moeizaam..

Tegen drie uur zijn we het zat en zoeken we de auto weer op, we moeten weer rennen want het regent nog net zo hard.. Bij thuiskomst zetten we een lekker bakkie, en relaxen we lekker met de Ipad en Laptop.. 

Even over halfzes  rijden we richting de Olive Garden..  het regent nog steeds, en niet zo zachtjes ook.  10 voor zes parkeren we onze Ford pal voor de deur van Olive Garden..  Bij binnenkomst zijn Pieter en Petra er al, wanneer ik vraag om een tafel voor 4 personen, kunnen we direct meelopen. Wel opmerkelijk het was erg druk in de hal, en de persoon voor ons kreeg 20 tot 30 min wachttijd te horen.  We krijgen een prachtige 4 persoons Booth, en weldra hebben we de serveerster al aan de tafel staan. We bestellen allemaal wat te drinken, en na een studie van de kaart bestellen Petra, Pieter en ik zei de gek de Tour of Italy, en Mandy neemt de Mixed grill, het brood en Salade vooraf zijn weer voortreffelijk. Wanneer later het eten komt blijkt dit zeker niet minder…

Mandy en Petra1Pieter en Rick

Het is erg gezellig, Pieter en Petra hadden een nieuwe Winkel Centrum ontdekt, en wij vertellen onze avonturen in de Florida Mall… We krijgen van Petra de Groupon - Coupons van hun voor de Sea Screamer zij komen er niet meer aan toe. En wij gaan dit nog doen met  Oma en Jasper. Dan kunnen Jasper en Oma voor niets mee, wij hadden voor ons zelf deze groupons allang geleden aangeschaft dus dat komt goed uit. We bedanken ze natuurlijk hartelijk!!

Allemaal
Wanneer we uitgetafeld zijn, lang na de Cappuccino's moeten we echt gaan, wij moeten nog ‘effe’ de Walmart in. Onze ontbijten en water e.d zijn op. We nemen afscheid en we gaan naar de Walmart aan de 27, we  nemen weer van alles mee.

Ik zie Kim lopen in de Walmart, na een hartelijke begroeting kletsen we over de afgelopen dagen,  op een gegeven moment komt Heleen ook boven drijven.. We staan een flinke tijd te kletsen, zolang dat ik de Blue Bunny ijs maar even ben gaan omruilen. Het ijs begon zowat te klotsen, dat leek me niet goed.. Wanneer ik terug kom nemen we afscheid, en spreken in principe morgenavond even af om de foto’s van hun Manatee encounter te kijken op mijn Laptop, ze hebben beiden een Mini Laptop mee zonder dvd drive…

Dit zal wel pas rond 21:00 uur zijn … Zo hebben we allemaal de tijd zonder een echte klok, en wanneer het niet doorgaat smsen we even met elkaar.

Mandy Pyjama

Dan rijden we naar The Abbey… bij thuiskomst snel alles uit de auto, de koelkast inruimen, en  de andere spullen in de voorraad kasten, gemakkelijke kleding aan en  lekker even helemaal niets.

Het is al 22:30u ik maak het blog af en ga verder even wat relaxen… Mandy trekt haar net gekochte Pyjama aan en zit op der Ipad te lezen..

 


Tot morgen..

22 reacties:

Unknown zei

Heb bij jullie dan geregend hier in Haynes City heeft de hele dag de zon geschenen was ongeveer 30C
P.S. waar is dat nieuwe winkel centrum van Penpe

Sunshineman zei

Gefeliciteerd met al het gekochte textiel voor bijna niks. En wat grappig om Floridianen met jasjes aan te zien in de Apple Store. Heb ik zelden gezien. 1 keer maar, in maart jaren geleden, toen het echt koud was. Ja, dat kan ook nog...

Alfons, Mirijam en Manon zei

Voor de regen hoef je niet naar FL af te reizen, die hebben we hier ook genoeg.Alleen is het hier ietsje frisser...Brrr. De eerste pan snert van het seizoen is klaar.Ik heb nog een e-mailcoupon voor 20%korting bij Hilfiger, voor aankopen boven $150, t/m 12 okt.Ik wil hem wel doorsturen, maar heb geen e-mailadres.

Ryan en Hannah zei

Wat jammer van de regen vandaag. Wij hebben daar inmiddels ook alweer genoeg van gehad.

Ik heb lekker bijgelezen en geconstateerd dat jullie een heerlijke vakantie aan het genieten zijn. En héérlijk geshopt zie ik wel.

geniet er nog maar van en van alle ontmoetingen met andere orlandofans-orlandogangers!

Robert-Jan en Yvonne zei

Mooie dag weer vandaag. Die foto in de Apple Store, bizar gewoon ! Weer gezellig etentje ook ;-) ! Leuk, al die mini-meetings !

Ryan en Hannah zei

Wat jammer van de regen vandaag. Wij hebben daar inmiddels ook alweer genoeg van gehad.

Ik heb lekker bijgelezen en geconstateerd dat jullie een heerlijke vakantie aan het genieten zijn. En héérlijk geshopt zie ik wel.

geniet er nog maar van en van alle ontmoetingen met andere orlandofans-orlandogangers!

Anoniem zei

Ik geef Mandy groot gelijk hoor. Als het regent kun je maar het beste gaan shoppen. En zo te lezen zijn jullie goed geslaagd. Wat is dat toch heerlijk afrekenen aan de kassa met al die kortingen. En dan ook nog eens weer allemaal bekenden tegenkomen. Gezellige boel daar.

2theusa/Christa zei

Jullie hebben er een heerlijke dag van gemaakt, ondanks de regen.
Shoppen en ergens lekker eten zijn dan de beste opties, dat is jullie zeer succesvol gelukt en nog gezellig ook.

Marja en Tony zei

Een heerlijke dag om te shoppen en wat moet dat een lekker gevoel geven als je bij de kassa staat om af te rekenen!
Wel apart dat er truien en vesten aan moeten, hopelijk klaart het snel op en kunnen jullie weer genieten van de Sunshine ;-)

Cynthia en Theo zei

Die regenachtige dagen zijn funest voor de creditkaart.
We lezen lekker met alle blogs mee ,we zitten midden in de verbouwing van de badkamer dus een leuke afleiding.

Saskia zei

Nou een super goede oplossing voor een regenachtige dag,shoppen en dan tegen die spotprijzen. Heerlijk!!


Leuk dat jullie steeds bekenden tegenkomen en opzoeken en dat zover van huis. Kleine wereld....

Have Fun and more sunshine!!
Saskia

Twinmom1995 zei

Ondanks de regen toch een superdag.
Hopelijk knapt het weer snel op.
Hier hadden we gisteren ook volop "Floridiaanse" regenbuien.
Hier knapt het denk ik niet meer op helaas.

Jacqueline zei

Weer heerlijk alles bijgelezen. Dat waren weer heerlijke dagen. Leuk dat jullie "oude" bekenden tegenkomen en mee kunnen afspreken.
Geniet er maar van dan doe ik mee.

Mariska zei

Wat een leuke verhalen, leuke ontmoetingen en mooie foto's wat een toptijd hebben jullie daar,
Wij genieten hier mee van jullie verhalen, ook al doen wij regelmatig aan "week-blog reading":),
gr Mariska

Jan Judy zei

Wat een heerlijke invulling van een regenachtige dag en dan die korting overal echt niet normaal,leuke trui Mandy ook gekocht????Ben zo nieuwschierig naar al die mooie winkels en mijn besluit staat vast ik kom met een lege koffer en hoop dat de korting nog van kracht is.
Voor Jasper en mij is het nu dagen tellen en het lijkt me geweldig om in die speedboot de dolfijnen te spotten en dan nog gratis ook ontzettend aardig van Pieter en Petra en dan nog eens korting bij hilfinger de favoriet van Jasper,wat een feest gaat dat worden.
We hopen dat het weer is opgeklaard als jullie wakker worden en jullie weer kunnen genieten in het zwembad,liefs van ons viertjes.

Tj3travel zei

In België giet het al sinds vrijdag en pak kouder aan het worden. 1 dagje regen met zo'n mooie villa kan geen kwaad hé. En veel gekocht voor weinig geld. Een suikerspin voor maar 1 dollar!
Geniet er nog van!

Anoniem zei

Hallo vakantiegangers,

We hebben al een paar berichten proberen achter te laten, maar om de 1 of andere reden komen deze niet aan! hetzelfde probleem hebben we bij Pieter en Petra.

Dus daarom zit er niets anders op dan maar even anoniem een bericht achter te laten :)

jullie hebben echt onwaarschijnlijk mooie foto's, wendy vraagt zich af wat voor toestel jullie hebben!

En natuurlijk zit jullie blog zoals altijd weer tip top in elkaar! Het brengt bij ons een soort van gezonde jaloezie naar boven :)

Jullie hebben er een zuinige dag opzitten, zalig zo winkelen ... over de regen zou ik me niet druk maken! Hier in belgië is het al de ganse week triestig ...

Geniet er verder van! Hopelijk komt de reactie op deze manier wel terecht!

Lieve groetjes
Wendy & Roberto

Yvonne en Rob zei

Nou dat was weer een goede dag besteding als het zo regent. Geweldig al die koopjes.
Wat een drukte ook in die Apple store, het gaat daar als broodjes over toonbank.
Enne.. Zo'n dagje regen kan geen kwaat, morgen schijnt de zon weer, en zit je weer heerlijk in jullie pool.
Have fun weer morgen,

de brabertjes zei

ja als het weer dan niet mee zit lekker shoppen om de koffers te vullen.
nou dat is toch ook lekker vakantie vieren.
ik hoop dat het weer wat op gaat bknappen en dat jullie weer lekker in de pool kunnen springen.

Michel en Cariene zei

Lekker hoor zo'n dagje cheap shopping er tussen door.Vanaf nu komt er vast weer alleen maar zon.

Geniet ze nog even..

pumi1000 zei

Leuk om bekenden van het forum daar tegen te komen. Zag er gezellig uit dat etentje!! Jammer van de regen, maar hopelijk schijnt de zon weer snel volop voor jullie!

Anoniem zei

Ik lees met plezier jullie blog. Over een weekje gaan we ook naar de Sunshine State! Als de zon weer schijnt.
Ik hoop dat wij ook zo lekker voordelig kunnen shoppen tegen die tijd!

Veel plezier nog.
Belle

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.