dinsdag 11 oktober 2011

Dag 15: Bush Gardens

Het wordt steeds vroeger laat hier, lagen we er vannacht tegen één uur in, zijn we toch alweer vroeg wakker.. De regen heeft plaats gemaakt voor zonneschijn en volgens de plaatselijke Piet Paulusma blijft het deze week gewoon goed.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik loop het pooldeck op, wat een verschil met gisteren zeg… de zon voelt lekker aan mijn huid.
Het water staat nog steeds tot aan de rand maar de donkere wolken maken plaats voor een blauwe lucht.

We maken het plan om naar Bush Gardens te gaan, nemen wat cornflackes en een bak koffie.. en doen rustig aan tot 10 uur.. Dan gaan we op weg, de rit erheen gaat vlot, en over 11en komen we aan bij de parkeerplaats..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Op de één of andere manier is dit een ondergewaardeerd pretpark- dierentuin.. het heeft eigenlijk beiden.. Vandaag kiezen wij voor de Dierentuin variant.. we gaan Giraffes voeren vanuit de Jeep…

En ook… gaan we alle dieren een bezoekje brengen.
We lopen rustig over de mooi aangelegde wandelpaden.. het is weer rustig in het park..


De eerste met wie ik een afspraak heb voor een foto sessie is de Turtle.. Alleen wanneer ik precies op tijd op onze afspraak kom, hij deze veel meer oog voor het mooie weer..
Ik kan het hem niet eens kwalijk nemen na de regen van de afgelopen dagen.


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Een tikkeltje arrogant kijkt hij me schuin aan alsof hij onze meeting was vergeten.
Er zit niks anders op dan door te lopen, wellicht dat de afspraak met de otter vervroegd kan worden..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nee daar hij heeft geen oren naar, geen snorhaar die daaraan denkt, terplekke zegt hij  de afspraak af… Dit wordt niet mijn dag denk ik…

Ik bel naar de Dhr de Leeuw, maar er wordt niet opgenomen, dat is hoopvol want dan is deze vaak in de tuin, lekker buiten.. Wellicht dat deze dan wel interesse heeft om samen een fotosessie te doen… We lopen op ons gemak naar zijn buiten verblijf… en ja daar is ie…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Maar compleet onder narcose zeg, dat verklaard in ieder geval dat hij de telefoon niet aannam. De fotosessie wordt niks dat is duidelijk.. De beelden van apen willen wel poseren.. die mazzel heb ik dan weer wel..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ze blijven geduldig staan totdat ik klaar ben, eindelijk een stelletje wat wel meewerkt, dan is het tijd om naar het voeren van de Giraffes te gaan. Dit hebben we al eerder gedaan en is mega leuk. Wanneer je er eens bent moet je dit beslist gaan doen…

We krijgen uitleg wat wel en niet mag, en dan gaan we op weg in een open jeep.
Op deze manier kom je gewoon tussen de Giraffes te staan… en dit jaar gaat het nog veel relaxter dan vorig jaar.. Normaal nemen ze zelf de  foto’s deze kun je dan kopen..
Nu lieten ze mij Mandy fotograveren… en alles op het gemakkie..

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Het voeren van de Giraffes is een feestje ( Serengeti Safari )

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Zeg maar nee dan krijg je er twee, gewapend met slablaadjes ontvangt Mandy de Giraffes, en die geniet hiervan.  We krijgen ruim de tijd om met de Giraffes te aaien
doordat het rustig is in het park, krijgen we ook wat meer tijd als vorig jaar…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dan gaat de Jeep langs de anderen dieren waar je normaal maar moeizaam een foto van kan maken. Een neushoorn is net in bad aan het gaan, en zijn twee broers kijken toe…
Zo moet je het wel leren, de jeep komt er vlak langs ze kijken ons alleen maar even aan..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Is er nog wat te bikken hier????

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Een  Giraf komt nog even kijken in de Jeep of er nog wat sla te halen is, helaas is alles op, de Jeep rijd daarna door langs de Zebra’s en vele andere dieren

Ze hebben de ruimte hier… dan zit de rit er weer op, Serengeti Safari is ten einde, de Jeep rijd terug naar het begin, al met al duurt dit een halfuurtje waarvan het voeren van de Giraffes wel het hoogte punt is.



Dan gaan we richting de Skyride, deze is weer open en gaat over een groot deel van het park.. Heerlijk om vanuit de lucht over het hele park heen te kijken, hier zie je pas goed dat het een combinatie is van Pretpark en Dierentuin…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Achter Mandy zie je de allernieuwste Achtbaan in Bushgardens  de Cheetah Hunt..
Ik ben er nog niet in geweest, vandaag was mijn camera mijn beste vriend.. maar ik zal hem nog zeker gaan doen.

We doen hem tot het einde we moeten uit stappen, maar verderop gaan we er weer in, we gaan terug naar de Cheetah’s

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ze liggen lui in het gras en hebben weinig zin om wat te doen, daarna lopen we op ons gemak verder het park in.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We lopen naar de Rhino Rally, in de hoop nu de Cheetah Hunt af is, dat de Jeep dan ook weer over de rivier gaat op het ponton.. De wachttijd is hier 0 minuten, net als bij de Skydrive…

De bestuurder van de Rhino Rally jeep maakt er nog wat van, maar het is gewoon niet meer wat het was. Het is sterk ingekort, maar goed we hebben de Rally weer overleefd.


Dan lopen we weer verder richting de andere kant van het park…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
De Zebra is wat aan het drinken, vanaf de wandelpaden zie je ze hier grazen en drinken,
we blijven hier even staan te genieten, het prachtige weer de fraaie dieren prachtig.
Dan is ineens mijn batterij leeg van de Camera… geen tweede batterij meegenomen.
Stom stom stommer stomst… grrr, ik laat de camera maar uit, in de hoop nog één of twee foto’s te kunnen schieten.. bij de Tiger Trail..

We lopen er op ons gemakkie heen, Mandy gaat naar de glazen wanden, ik loop direct naar de loopbrug… Van het laatste restje spanning wat in de Accu zit maak ik nog twee foto’s van de ( witte ) Bengaalse tijger (s) …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Heel voorzichtig zoom ik in en druk ik af, camera uit en wachten op het volgende moment..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
De witte tijger gaat tegenover mij liggen, wel in de schaduw… maar ik heb hem.
Dan is het echt over de accu is echt leeg! Dan komt Mandy terug met Ruwin en Gerrie, ze zijn ook in Bush Gardens… We kletsen lekker bij, en ik zie Ruwin heerlijk met zijn camera  foto’s maken…  grrr ;-0

Dan lopen we met ons vieren naar Lori Landing, kopen nectar, en binnen no time heeft Mandy vogels bij zich.. later landen de vogels op Gerrie en Mandy  Hier heb ik wel foto’s van genomen, helaas niet op de Sd kaart maar ..op het interne geheugen van de Casio van Mandy,  op de één of andere manier krijg ik ze er niet af.. Het is zo’n dag!!! Om ze van het geheugen naar de laptop te krijgen zal dit met een kabeltje moeten. Het is weer niet zo’n standaard USB aansluiting deze  zal dus thuis liggen grrrrr .  Ik heb het interne geheugen nu beveiligd kunnen ze niet gewist worden, probeer dit thuis nog wel op de computer te zetten, en zal deze dan plaatsen in het eindslot van dit blog. Gelukkig heb ik van mijn eigen camera wel alles mee.

Daarna gaan we nog naar de Kangaroos, we kopen wat eten, en ook hier weer een paar leuke foto’s, geloof me maar, want Mandy had echt een hele leuke walibi bij haar, deze at de hele tijd uit haar hand.. Hij was zo geduldig aan het eten, dit was zo aandoenlijk, ook deze foto’s houden jullie te goed. Gerrie en Ruwin hadden ook een Camera mee, wellicht plaatsen zijn nog een paar foto’s van de Walibi en Lori Landing..

Dan lopen we langzaam naar de uitgang, het is dan al kwart voor zes..
We nemen afscheid bij de auto’s, en we rijden richting Orlando, onderweg stoppen we bij een food exit, en nemen bij Hardee’s een lekkere hamburger deze zijn goed !!

Waarschijnlijk kennen de meesten deze tent als Carl’s Junior..  maar als je naar de website gaat van Hardee’s dan zie je dat het dezelfde zijn..

Nadat we bij Hardee’s hebben gegeten rijden we naar huis.. ik maak het blog, en ga daarna relaxen.. Mandy kijkt wat afleveringen op haar Ipad… er is weer een hele leuke dag voorbij, ook de Walibi met Ruwin en Gerrie was errug leuk, maar dit  plaats ik nog wel.

Tot morgen!!

18 reacties:

Sunshineman zei

Fijn dat de zon zich toch weer laat zien en het echte vakantiegevoel weer kan beginnen. Daar kom je tenslotte voor! Mooie foto's hoor!

de brabertjes zei

fijn dat het zonnetje voor jullie weer is gaan schijnen.
De foto`s die je nog hebt kunnen maken zien er fantastisch uit.
je zal wel goed gebaald hebben dat je accu leeg was.
maar dat is weer een mooie smoes om er nog een keertje naar toe te gaan.
wij vonden het ook erg geweldig daar.
allen die tijgers hadden we toen gemist en daarom moeten we natuurlijk nog wel een keertje terug.
heel veel plezier vandaag en geniet van het zonnetje

Karla zei

Geweldig verslag weer en wat een mooie foto's!

Anoniem zei

Wat een waanzinnige foto's van alle mooie beesten in Busch. Ik kan me voorstellen dat je vreselijk baalt als blijkt dat de accu leeg is, maar je hebt echt al een prachtige verzameling. Fijn ook dat het zonnetje zich weer laat zien.
En bedankt dat je er weer was met een blog op de vroege ochtend. Ik heb het verhaal weer zitten lezen met een big smile. Have fun today.

Saskia zei

Lekker een kop koffie en genieten van je verhaal, wat wil een mens in kil, koud en nat Nederland nog meer hahaha.

Fijn dat de zon zich weer laat zien, dat is vakantie.

Have Fun!!
Saskia

Ronald zei

In al onze jaren idd nog nooit in BG geweest. Weet eigenlijk niet waarom. Ziet er wel heel mooi uit. Jullie agenda zag er wel vol uit met al die afspraken. Jammer dat niet iedereen thuis gaf.

En die camera's, ik weet er alles van. Geen geheugenkaartje in je toestel, accu leeg, het overkomt mij altijd wel 1 x in een vakantie. Maar gelukkig hebben jullie nog genoeg mooie foto's kunnen maken.

En willen jullie de zon vragen nog een week of 5 te blijven, dan kunnen wij ook nog genieten van 2 weken Orlando zon.

Gr. Ronald

2theusa/Christa zei

Heerlijk dat de zon weer terug is. Prachtig scherpe foto's hebben jullie gemaakt.
De foto's met de giraffen zijn heel speciaal, een mooie herinnering.

Jan Judy zei

Wat is dit heerlijk opstaan met jullie blog en weer prachtige foto's jammer van je accu Rick;maar ja wat in het vat zit!!!!!
Was Mandy vroeger bang voor een paard dan is nu al die angst verdwenen echt niet te geloven wat ze allemaal durft een feest om naar te kijken.
Heerlijk dat de zon zich weer van een goede kant laat zien we hopen dat dit voorlopig zo blijft,hier heeft de herfst zijn intrede gedaan met storm en regen,niet echt mijn weertje dus hoop ik volgende week ook wat zon mee te pikken.
Maak erweer een fijne dag van,liefs uit Bolsward

Marja en Tony zei

Heerlijk, het mooie weer is weer terug en dat is meteen te zien aan de foto's!
Ik baal al met mijn simpele snapshot camera als de batterij leeg is, laat staan als je zo'n mooi ding heb als jullie en dan nog eens van die super foto momenten...nou ja, gelukkig gaan jullie nog niet naar huis...

Unknown zei

Nou ik heb het toch gezegd dat ik al die regen mee zal nemen .
Zijn goed aangekomen (letterlijk&Figuurlijk)
Gaan nu de Jetlag verwerken
Nog veel plezier
Joke & Gerrit

Bjorn en Anja zei

Lekker weertje toch? Prachtige foto's weer. Ik kan nog wel wat leren van jullie blogervaring. We zijn nog te moe om er tijd en aandacht aan te besteden.

Gerrie zei

Hoi Rick en Mandy, we vonden het gisteren ook heel gezellig om met jullie op te lopen. Wij zullen zeker foto's plaatsen op ons blog. Ruwin vraagt of je de foto's van je interne geheugen niet naar je stick kan kopieren en ze op die manier op de computer kan zetten?
Groetjes, Ruwin en Gerrie

marijke8 zei

Afgelopen zomer zijn we ook in BG geweest. We hebben ook de safari met de giraffen gedaan. Wat een leuke beesten. Wij hadden het wel wat drukker in de jeep maar iedereen kreeg ruimschoots de tijd om foto's te maken en de giraffen te voeren. Dit is zeker aan te raden al moet je er wel apart voor betalen.Nog veel plezier en maak nog een paar mooie foto's

gr,
Marijke8

Yvonne en Rob zei

Zie je wel, ik wist het, de zon is weer "gewoon" gaan schijnen, heerlijk toch.
Leuk zo'n safari, heb ik nog nooit gezien.
We hebben nu wel al een paar ideeën om volgend jaar ook eens te gaan bekijken.
Jullie verhalen volg ik elke dag en vind het erg leuk om te lezen wat jullie op zo'n dag allemaal beleven. Fotograferen gaat je ook goed af, want je foto's zijn echt prachtig.
Veel plezier weer morgen!

Twinmom1995 zei

Gelukkig dat het weer is opgeknapt, zo is het toch veel leuker.
Bush gardens blijft een erg leuk park, met name door de combinatie.
De foto's zijn weer prachtig.

Jenny zei

Mandy, wat een leuke foto van jou met de giraffen. Rick ik heb jouw fotobloch eens goed bekeken. Prachtig, wat een progressie. Wat genieten jullie van de welverdiende vakantie he. Het straalt van de foto's af. En weer zon i.p.v. regen. Veel plezier nog met Jasper en moederssss.

Jenny

derrobbie zei

Gelukkig dat de zon weer is gaan schijnen. Mooi verslag weer.Giraffes voeren staat voor volgend jaar ook op ons lijstje.Prachtige foto`s heb je gemaakt.

Groeten Robert en Angelique

Mariska zei

Superfoto's!! Helemaal die foto's met de giraffen, mocht er nog een keer Florida in het verschiet zitten voor ons, gaat Bush ook op ons lijstje
Gr, Mariska

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.