zondag 23 oktober 2011

Dag 27: Ontbijten Celebration … en ballonnen

Vanmorgen worden we zo’n beetje tegen achten wakker, één voor één komen we uit onze nachtelijke schuilplaatsen te voorschijn.. Ik als laatste, wanneer ik de koffie pot hoor uitlopen, is het zover.. ..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We feliciteren Mandy met knuffels, van Oma heeft ze gisteravond al een button gekregen met 40 jaar erop.. mooie oorbellen,prachtige armband,en een boekenlegger.

Dan gaat plots de telefoon, het zijn Gerrit en Joke ze feliciteren Mandy, en we krijgen de uitnodiging om in April bij hun in de Hottub onze favoriete ijs te komen eten, ze huren dan een prachtige Townhome in Orlando…

Nou dat aanbod nemen we aan, de reis ernaar toe moeten we zelf boeken… das dan weer jammer ;-0.

We gaan even vlot wassen en op weg naar Celebration, daar gaan we ontbijten Jasper gaat niet mee die wil thuis relaxen. Wanneer we door Celebration rijden hoor ik achterin oh en Ah… wie zou dat zijn ;-)

Op een oevertje in de woonwijk zie ik Alligators zonnen, ik stop de auto, en neem er een foto van… Of ik wel voorzichtig wil zijn…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Dit zijn geen kleine jongens ze liggen heerlijk in de zon, de auto staat in het straatje .. deze mensen hebben een mooi uitzicht zeg..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mandy en Oma blijven in de auto…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dan rijden we door naar de Market Place, daar vinden we vlot een parkeerplaats voor de Ford.

We lopen langs de winkeltjes naar het meertje… althans ik dan, de dames stranden al in de eerste de beste winkel..waar Mandy slaagt voor een leuke jurk,en omdat het haar verjaardag is krijgt ze die van haar moeder.



Ik neem wat foto,s bij het meer..van het hotel, de fontijn, en zie een grote schildpad zwemmen, goed te zien hoe groot hij is vergeleken bij het lelieblad..  later zeggen ze tegen mij dat ik wat heb gemist in het winkeltje …   Nou de vraag is wie wat heeft gemist… ;-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
We gaan lekker ontbijten,  we lopen naar het restaurant, en binnen is er direct plaats.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We  bestellen twee french toast voor ons drieën, we krijgen een extra bord..

Nou dat was ook wel weer nodig zeg, wat een berg eten, nu hadden we alle drie twee flinke french toast met van alles erop en aan.. Heerlijk verse Jus d Orange, Mandy kan haar verjaardag slechter beginnen..

Het smaakt weer heerlijk, dat kunnen ze wel, als we ons eten op hebben gaan we weer langs de winkels terug naar de auto.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

We stappen in de  auto en gaan nog even rustig door de buurt rijden, het ene huis is nog mooier dan het andere.. Af en toe stappen we even uit, en kijken op ons gemak naar de pracht en praal in Celebration..

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het is een heerlijke ochtend, we rijden terug naar huis, landen voor Jasper even bij de Publix en nemen eten mee. Dan rijden we terug naar de villa, de deur gaat open Jasper heeft overal slingers opgehangen.. Oma had vannacht ballonnen opgeblazen en Jasper heeft deze uit haar schuilplaats gehaald en in de Pool een plek gegeven… 40 jaar bord aan het raam… Mandy is even overdonderd… helemaal leuk

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Wanneer ze over de eerste schrik heen is , gaan we gebruik maken van de druk bevolkte pool… Af en toe knapt er een ballon… We hebben lekker, de zon schijnt, het water is heerlijk… het leven is niet verkeerd..

Tegen half vijf ga ik douchen, en de rest is ook klaar, tegen vijven klaar we gaan op weg naar de Florida Mall.. Shoppen. We komen om kwart voor zes bij de Florida Mall aan, parkeren bij de Foot Locker, nou dat  komt goed uit we hebben honger…

We nemen alle vier een Five Guy’s Burger… en voor 2 personen friet.. Oma trekt er een mond bij van WOW die is lekker…. Dan spitsen we ons op, Jasper en ik zei de gek, en Mandy met Oma.. We spreken af elkaar bij 21:00 uur weer te zien bij de Foot Locker..

Oma koopt een vestje en twee T-shirt en Jasper vind een cap een trui en schoenen…
Tegen negen uur komen we elkaar tegen bij de uitgang… we nemen nog wat te drinken, en dan lopen we naar de auto..

Even over half tien zijn we thuis, ik maak het blog af, en we gaan nog even relaxen..We hebben nog een tas met een verrassing voor Mandy. Als ze het open maakt blijkt daar het joggingpak in te zitten van Adidas waar ze al bijna 4 weken omheen loopt te draaien.
Ze is er erg blij mee!

Oma : Wat speciaal om hier vandaag te mogen zijn op de verjaardag van onze Mandy en wat zijn de weer goden ons goed gezind het is hier GEWELDIG en CELEBRATION was Super leuk. Dan denk je wat is het in Nederland toch bekrompen, en de straten vervuild, en dan kom je ineens een Nederlands echtpaar tegen die aan Rick vragen of hij een foto wil maken, bij de verkoop van pompoenen, en ze gaan er helemaal voor zitten op een baal stro. Ze kwamen uit Rotterdam en hadden ook die blije look, Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bijna niet kan verwerken wat ik allemaal zie en neem dan af en toe even de rust. Al is dat moeilijk met Rick want hij wil dat ik zoveel mogelijk zie, en daar genieten Mandy en Rick dan ook weer van,want bij alle foto’s die wij in de loop der jaren hebben gezien van hun vakantie’s heb ik nu een echt beeld en ik moet zeggen dat bevalt me zeer goed. Het eten hier is ook zo lekker zeker die hamburger van de Five Guy’s met die heerlijke friet en het ijs echt heerlijk, nou ik ga uitbuiken in m’n bedje was vannacht een beetje laat geworden IVM het opblazen van de ballonnen en ik wil niet met grote wallen onder m’n ogen aankomen in Nederland, want dan mag ik vast nooit meer!!!!!!!Judy

Dan is het tijd om naar bed te gaan, we hadden weer een leuke dag, morgen op de agenda..  We gaan een plekkie zoeken bij Pier 60, een stoel bemachtigen, en zonnen op het strand. Om 16:00 heb ik de Sea Screamer geboekt… hopen op wat Wildlife..

Pieter & Petra bedankt voor de Sea Screamer groupons!!

23 reacties:

Anita zei

Dat was een super leuke verjaardag. Grappig dat thuis alles versierd was en Mandy zo lekker verwend is. Het weer is inderdaad heerlijk, we genieten ook volop. Veel plezier bij de Sea Screamer.
Groetjes
Anita

Unknown zei

Ja dat hadden jullie niet verwacht he van ons.
Nou Joke zit al te zoeken hoor voor Tickets voor jullie dus ook dat kom goed hoor.
Geniet daar bij Pier 60 en we spreken elkaar

Gerrit&Joke

Alex zei

Mandy, alsnog van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag. Je hebt een heerlijke dag gehad, dat is wel uit het verslag op te maken. Ook helemaal leuk om te lezen dat oma zichzelf zo vermaakt !

En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet ...

Yvonne en Rob zei

Wat een waanzinnige verjaardag, die vergeet je niet snel denk ik zo.
En dan ook nog eens al die mooie kado's.
Oma geniet er ook van met volle teugen, zo te lezen.
Mooi dat je terloops nog even een paar gators spot. Levert toch weer een paar mooie plaatjes op.
Have fun morgen bij de sea screamer!

de brabertjes zei

mandy als nog gefeliciteerd met je verjaardag.
geen verkeerde plaats om het te vieren zo in florida met een zwembad vol balonnnen geweldig om te zien.
fijn dat oma zich zo vermaakt en er heel veel van geniet.
erg leuk ook om haar belevingen te lezen.
geniet van de pier vandaag.

Alfons, Mirijam en Manon zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Mandy, zo te zien heb je een heerlijke dag gehad. Veel plezier vandaag op de Sea Screamer, hopelijk laten de dolfijnen zich zien.

marijke8 zei

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, lekker hoor in het zonnetje je verjaardag vieren. Nog veel plezier en geniet ervan , want voor je het weet ben weer in het koude kikkerland.

Jackie zei

Kijk, dat zijn nog eens verjaardagen om nooooooooooit te vergeten he......heerlijk toch, zo gezellig samen....
Dank voor de kaart, vandaag is het mijn beurt he ;_)) hier schijnt het zonnetje en vanmiddag kids en kleinkids..
Veel plezier vandaag..

liefs
Jacky

2theusa/Christa zei

Mandy, van harte met je verjaardag, wat een leuke dag is het geworden!

Wij waren even achterop geraakt door een aantal internet-loze dagen, maar inmiddels bijgelezen. heerlijke dagen hebben jullie achter de rug, leuk dat Oma zo meegeniet en meeschrijft met jullie vakantie belevenissen.
Veel plezier morgen in Clearwater!

Groet Christa

Jan Judy zei

goeie morgen wat een dag weer maar goed dat oma de telefoon niet aannam want die zegt gewoon yes ik kom boek maar ffff nou eerst maar japans eten en wie weet veel plezier vandaag geniet nog maar fff kusjes van opa sven en joeri

Marja en Tony zei

Wauw Mandy, je eigen ballonnenbak voor je verjaardag...
Wat een leuke dag weer en wat is het nog heerlijk weer.
Hoe was het gesteld met de Halloween versiering in Celebration?, ik zie wel wat, maar geen hele huizen bedolven onder de versiering...

Saskia zei

Wat een heerlijke verjaardag en dan thuiskomen en een versierd zwembad aantreffen. Dat kunnen niet veel mensen zeggen....

Pier 60 staat ook op ons lijstje voor volgend jaar dus ik ben benieuwd.

Have Fun!!
Saskia

Michael K.J. van Dijk zei

@ Mandy,

van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag.

Karla zei

Gefeliciteerd met vier kruisjes :)

derrobbie zei

Wat een mooie verjaardag heeft Mandy gehad zeg :-) ,weer een heerlijke dag hebben jullie gehad met zon natuurlijk.Mooie foto`s hebben jullie weer gemaakt.Morgen ook een mooie dag toegewenst.

Groetjes Robert en Angelique

Robert-Jan en Yvonne zei

Mooie verjaardag zeg, lekker dagje zo. Prachtig weer ook ! En die huizen in Celebration ... Wat geweldig ... Ik zou daar zo de rest van mijn leven kunnen verblijven !

Anoniem zei

Wow wat een leuke verjaardag zeg. Zou ik ook wel eens willen een zwembad vol ballonnen op mijn verjaardag.
En de foto's, ik zeg het nog maar eens, zien er weer super uit. Ik geniet ontzettend van je blog hoor Rick.

Bjorn en Anja zei

Wildlife op je verjaardag maak je op een nederlands verjaardagsfeest over het algemeen niet mee toch...! Leuk hoor. Wij zitten klaar om te gaan vertrekken en moest toch nog even jullie blog lezen. Veel plezier nog even. wij beginnen aan de terugreis. Trouwens Five guys is inderdaad heerlijk. Wij hadden alleen 3 friet besteld met z'n 4-tjes. Nou we hadden er nog wel 4 dagen van kunnen eten. hihi.

Pieter en Petra zei

Celebration blijft een mooie stek om rond te lopen, ook wij komen er graag maar helaas zijn wij er tijdens afgelopen trip niet geweest, spijt....

What about the pictures... I'm jealous ;-)

Veel plezier morgen met onze Groupon-tickets, maar er een mooie dag van !!!

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"

ina snoeij zei

Ik lees al een tijdje met jullie mee, leuk om te zien wat andere Nederlanders hier zo al ondernemen. Mandy nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hartelijke groeten Ina en Arjan

Anoniem zei

Mandy van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat leuk dat Jasper en je moeder er ook bij zijn. Dit weekend is mijn moeder voor het eerst meegeweest naar de not so scary halloween party in Parijs. Lijkt me helemaal geweldig om haar eens mee te nemen naar Amerika.
Zo leuk om een ander te zien genieten.
Barkies

Anoniem zei

Het leven begint bij 40 dus geniet ervan!!! Hartelijk gefeliciteerd en een fijne dag.
Groetjes Alberdina Frits & the kids.

Tj3travel zei

Een gelukkige verjaardag! Wat een knalfeest! :)

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.