donderdag 20 oktober 2011

Dag 24: Airboat Ride

Vandaag staan we vroeg op, zetten koffie het wordt al licht en ontbijten wat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

we zijn niet de enige..de dames op de heuvels zijn er ook, het zijn wat vreemde vogels.. Ze groeten me niet en ontbijten onverstoord verder..

Ik laat ze maar lekker hun gang gaan.. maar vind het wel leuk om naar ze te kijken.

We moeten een beetje vroeg weg, hoewel we pas om half tien hebben afgesproken bij Capt Johnny..

Het is vanaf the Abbey, een uurtje rijden, we houden een beetje rekening met druk verkeer en houden 20 minuten speling.. 8:10  zitten we in de auto.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het is inderdaad wat druk ter hoogte van Churchstreetstation..daarna gaat het als een speer, het regent af en toe.. oef als dat maar goed gaat.

We zijn er 10 voor half tien.. ruim op tijd, en wanneer ik de auto geparkeerd heb komt Johnny net aanrijden.

Zijn auto is nog nat, maar weldra komt er een flauw zonnetje aan.. Het is voor ons de tweede keer met Capt Johnny … we schudden handen en we hebben er heel veel zin in.  Johnny verteld dat het weerbericht van gisteren helemaal mis was, hij heeft het de hele dag droog gehad, en is gaan vissen.. Wij zijn maar gaan shoppen de toon is gezet. 

Hij rijd de Airboat het water in.. vraagt of Jasper de Airboat even wil vasthouden, dan gaat hij zijn wagen even wegzetten..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wanneer Capt Johnny terug komt geeft hij de Prime Seat aan Jasper voor de hulp.. Hij mag naast hem zitten   Voor we vertrekken verteld hij dat het heel hoog water is, het zal lastig worden op alligators te spotten… Maar hij zal zijn uiterste best doen…

Dan gaan we van start.. het weer gaat langzaam de goede kant op..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Het gas gaat er meteen op, Johnny wil  eerst wat Cypress Trees laten zien..

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA We gaan door een stuk wat helemaal onderwater staat, en daar zet hij de motor even uit.. Hier verteld hij onder andere over het hoge water.. en hoe en waarom het wildlife hier floreert.. Oma Judy is helemaal onder de indruk van de Ride… 

Maar het wordt al snel genieten, de natuur die Capt Johnny op zijn broekzak kent is echt heel mooi.
Al zien we geen Alligator kom je plekken welke je anders nooit zal zien..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 
Capt Johnny is een machtige kerel, we hangen aan zijn lippen.. wanneer hij begint te praten, nou praten je moet echt goed naar hem luisteren want hij praat zeker geen londens engels ;-)

De landschappen welke we zien zal ik even plaatsen..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Over de St Johns River..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jasper zit Prime Seat… prachtig

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Tijdens de tour komen we ook in aanraking met Fire Ants, gelukkig was Johnny razend snel met het afkloppen van Mandy en Oma…. We worden toch hier en daar geprikt.. grrr

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Cypress trees..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ja alligators zijn er natuurlijk ook ..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vogels zoeken snel hun heil als de Airboar ride eraan komt..

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vluchtende alligators..
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
En twee Bald Eagles… wow.. hoog in een elec-mast..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Gelukkig mooie lucht, en weer zon..
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Miami Vice gevoel..

Dan na anderhalf uur zit de tour erop.. We gaan lekker naar huis en plompen direct in het zwembad..   nou dit kunnen we wel weer even volhouden.

Wanneer het tijd is om te shoppen bij Walmart, rijden we even bij Chris langs van MysunshineVacations..  Ik vraag of we even langs het huis kunnen waar we volgend jaar april en  Okt zitten, hij zegt …..je kunt het beter kopen met een grijns …

De code van de gate schrijft hij op,  de gate gaat open.. we rijden naar de villa en we laten oma even het huis zien waar we volgend jaar zitten… ze is er direct verliefd op…

Dan gaan we door naar de Walmart… maaruh  …oma wil ook even haar ervaring delen

Het begint er al aardig op te lijken dat ik mijn eigen fanclub kan oprichten,dank jullie wel voor de leuke reactie’s. Na een heerlijke nachtrust kon ik er weer flink tegenaan. De airboat ride was een super all inclusive ervaring! Ik heb croco”s gezien ,de Bald eagles, prachtige natuurschoon,maar ook heel veel mieren die ons, vooral Mandy en mij flink te pakken hebben genomen.We werden gek van de jeuk en zaten onder de rode bulten,maar ik had het niet willen missen.

Toen we thuis kwamen gelijk alles uitgetrokken en plonsen…. de jeuk verdween vrij snel daarna. Om een uurtje of drie vertrekken we naar de WalMart, ik werd daar weer erg hebberig, wat een gigawinkel is dit! Mandy en ik hebben lekker samen door de winkel heen gelopen en blijven erg lang hangen bij de make-up. Ik heb dan ook weer het nodige gekocht echt super goedkoop.

Maar wat krijg je een honger zeg van dat shoppen,maar daar wist Rick wel raad mee dus op naar de OUTBACK. Nou kan jullie vertellen dat ik nu ook helemaal weg ben van de bloomin onion zo heerlijk maar wel erg veel als voorgerecht, zat al bijna vol toen nog een hoofdgerecht. Ik koos samen met Mandy voor de ribs&chicken on the barbie .Jasper en Rick kiezen allebei voor een burger met toebehoren, weer borden vol eten maar weer zo lekker. Mandy en ik kon je zo naar de auto rollen we ploften zowat, maar eenmaal thuis zijn we lekker in de weer gegaan met onze nieuwe make up wat er nu alweer af is van het lachen.Het is hier SUPER gezellig en hopen op iets meer zon maar dat mag de pret niet drukken, morgen weer een nieuwe dag.’

Zo is deze dag ook weer voorbij, ik ga in de avond nog lekker zwemmen met Jasper, oma maakt haar stukje.. Ik denk dat Jasper en ik nog twee uur in het water hebben gelegen..  We zijn het er beide over eens… het is hier lekker..


Tot morgen…

21 reacties:

kimmie zei

WAUW wat een mooie ride en wat een mega gators. ook de Bald Eagles.... Heel erg cool zo te zien.

Oma Judy vermaakt zich prima zo te lezen en dat is mooi... Volgend jaar weer mee??? ;-)

Have fun in the sun en tot morgen

Alex zei

Weer een gave dag achter de kiezen ! Waar kwamen die fire ants vandaan ?

Anoniem zei

Weer een mooi stukje Florida puur natuur. Zo fijn dat oma zo aan het genieten is. En wat ze zegt, morgen weer een nieuwe dag. Ben benieuwd wat deze dag jullie weer gaat brengen.
Have fun.

Jackie zei

ik mis natuurlijk wel een foto van die fire ants....maar lees gelukkig dat de bulten ook weer snel weg waren...;_))...mensen, wat een heerlijk dagje weer, zonnetje erbij en je dag is weer compleet....veel plezier weer en tot morgen, ik heb Mir op bezoek..doei doei

liefs
jacky

Yvonne en Rob zei

Wat een prachtige foto's weer. En wat een super airboat ride.
Leuk dat Oma ook een stukje schrijft. Die heeft het ook prima naar haar zin zo te lezen.
Lots of fun weer voor de nieuwe dag!

Saskia zei

Mooie rit weer!! Waar kwamen die mieren dan vandaan? Bah!!
Leuk dat oma zo geniet (en Mandy natuurlijk ook), plak er nog maar wat shop dagen aan vast.

Gr. Saskia

Hinny, Ina en Dani Haan zei

Ga vooral zo door met het grote genieten.
Ik denk dat Oma Judy volgend jaar weer met jullie meegaat. Na 2 dagen heeft ze het virus al aardig te pakken.
Hinny, Ina en Dani

Marja en Tony zei

Tsja, ik denk dat door deze actie van jullie om Oma mee te nemen dat je Jasper gewoon kan inruilen en dat oma vanaf nu elk jaar mee gaat!
Het lijkt me super leuk voor Mandy om dit allemaal met je moeder te kunnen delen, geniet maar flink van deze momenten!
Op naar morgen...

Anita zei

Gaaf hoor die airboat toer, varen blijft leuk en dan die captain Johnny wat een geweldige vent.
Hebben jullie oma nu ook al gek gemaakt voor volgend jaar? haha. Het is leuk om te zien dat er weer iemand enthousiast is over de Bloomin' Onion, maar dat kan ook niet anders natuurlijk.

Jan Judy zei

goeie morgen was me het dagje wel weer zo te lezen als je eenmaal geprikt bent door die mieren wil je daar nooit meer weg de fotos van julie gaan er straks wel anders uitzien 4 dikke amrikaantjes make up waar is dat nou voor nodig?? die oor doppen staan julie ook erg mooi nou ik ga strijken stofzuigen afwassen poetsen ziet alles er keurig uit als jullie onverwacht eerder naar huis gaan dag
en tot morgen kusjes opa en van joeri en sven

marijke8 zei

Volgens mij gaat oma volgend jaar weer mee. Nu al besmet het virus

Anoniem zei

Ik ben nu ook fan van Oma! Wat heerlijk om uw enthousiasme te lezen!

By the way, het hele blog over jullie avonturen leest lekker weg. En het is een genot om over jullie vakantie mee te lezen. Dat doet een echte Orlando liefhebber goed!

Een anonieme lezer.

Aggie zei

Volgens mij is oma inmiddels ook al besmet met het alom bekende 'Florida-virus'....Dat wordt een extra groot huis volgend jaar???

Nou, geniet er maar van! groetjes van Aggie

H(EL)EEN zei

Gee wat leuke ride zeg. En wat een mega gators. Toch volgend jaar maar weer eens proberen om te doen deze ride. Maar zonder de fire ants graag

Unknown zei

Heb ons al aan gemeld als volgers van Oma,en ons geschrapt bij Rick

Veel plezier nog

Gerrit & Joke

Sunshineman zei

Ik lees jullie verslagen altijd met een glimlach van oor tot oor. Wat genieten jullie weer!

Sonja zei

Wat een mooie foto's Rick! Leuk stukje van Judy. Have fun!

derrobbie zei

Wat hebben jullie weer een mooie dag gehad zeg met aardig mooi weer. Mooi dat oma ook zo geniet, die wil vast vaker mee :-). Veel plezier met wat jullie morgen gaan doen.

Groetjes Robert en Angelique

Bjorn en Anja zei

Super dag. Deze zetten we ook op ons lijstje voor als we terug komen. Wel eng met de mieren. Gestoken worden door Mosquito's jeukt nu al minstens 3 dagen. Ik hoop dat mieren minder lang blijven jeuken. Haha. Vonden jullie het ook zo fris vandaag. Ik hoop dat het morgen iets warmer wordt. Weet nog niet wat jullie plannen zijn. Oma's verhalen lezen ook makkelijk weg en ehh... onze dochter heeft ook al aardig wat mascara ingeslagen. Scheelt volgens haar bijna de helft. Fijne dag morgen allemaal.

Anoniem zei

Leuk de kesrtman weer te zien zoals onze kids hem noemen. Prachtige foto's weer het is het tripje naar chrismas altijd weer waard. Veel plezier nog met z'n allen.
Groetjes Alberdina, Frits and the Kids

Tj3travel zei

Wij zouden dit mss ook nog doen. Nu ik het zo zie op de foto's wil ik het ook wel eens wagen in zo'n airboat!

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.